ملاقات هنرهای تجسمی و تئاتر به بهانه یک «چمدان»

اجرای نمایش «چمدان» در روز 19 بهمن در سالن انتظار تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد.

سالن انتظار مجموعه تئاتر شهر شامگاه شنبه 19 بهمن ماه هم زمان با آغاز اجراهای عمومی نمایش «چمدان» و برپایی نمایشگاه ویدئو اینستالیشن این نمایش به سرپرستی پویا آریان پور میزبان هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی بود.
فرهاد آئیش پیش از آغاز نمایش در جمع تماشاگران به ارائه توضیحاتی در مورد برپایی این نمایشگاه پرداخت و گفت: نمایشی که امشب شاهد اجرای آن خواهید بود به نوعی تمرین نهایی ما برای اجراهای عمومی است. طی هفته‌های گذشته تلاش کردیم با استفاده از تبلیغات فضای مجازی این مسئله را مطرح کنیم که نمی‌خواهیم مخاطبانمان فقط به تماشای یک نمایش صرف بنشینند، بلکه تلاش داشتیم آنها را با مفهوم و ابعاد متفات «چمدان» مواجه کنیم.
او با اظهار علاقمندی به اجرای یک کار مشترک با پویا آریان پور ادامه داد: آرزوی دیرینه من این بود که بتوانم روزی با پویا آریان‌پور که او را مانند فرزند خود می‌دانم یک پرفورمنس آرت اجرا کنم که هنوز امکان پذیر نشده است. این بار از او خواهش کردم تا این همکاری مشترک را در محیط یک ویدئو آرت به مخاطبان نشان دهیم، اتفاقی که توسط او فراتر رفت و تبدیل به یک ویدئو اینستالیشن شد. این مسئله باعث شد تا با همراهی 12 هنرمند جوان که همه دانشجویان آقای آریان پور هستند، نگاه‌های متفاوتی به موضوع «چمدان» شکل بگیرد تا تماشاگران ما پیش از ورود به سالن نمایش و تماشای دو اثر مختلف اما با یک نگاه مشترک، با پدیده متفاوت دیگری روبه رو شوند. برای اولین بار است که هنرهای تجسمی و تئاتر در یک محل با یکدیگر ملاقات می‌کنند.
نگاه متفاوت هنرمندان به "چمدان"
پویا آریان‌پور هنرمند شناخته شده هنرهای تجسمی نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی بیان کرد: این لطف فرهاد آئیش بود که بار دیگر هنرهای تجسمی به تئاتر نزدیک شود. فضای امروز تئاتر به شکلی است که بینندگان تئاتر با هنرهای تجسمی یا آشنایی ندارند و یا از آن دور هستند، با اینکه زبان آنها به یکدیگر شبیه است و فقط فضاهای آن از هم دور به نظر می‌رسد. خوشبختانه اجرای این ویدئو اینستالیشن امکان مهمی بود که امیدوارم استمرار داشته باشد.
او در رابطه با اجرای این اثر عنوان کرد: موضوع مطرح شده یک شی بود، شیئی که چگونه در تغییر مکان و زمان، معنا و کارکردش را تغییر یافته می‌داند. این طرحی شد برای هنرمندان جوان که بر اساس آن تصورات خودشان را نسبت به این شیئی مشترک ارائه بدهند. بنابر این مکعبی از چمدان‌های گوناگون شکل گرفت که سعی کردند اطلاعات را از آن پاک کنند و اطلاعات خودشان را به آن بیافزایند. به همین دلیل منظرهای گوناگون هنرمندان را نسبت به "چمدان خواهید دید.
نمایش "چمدان" به کارگردانی فرهاد آئیش از سه شنبه 20 بهمن ماه ساعت 19:30 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. بازیگران نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از مائده طهماسبی، شقایق فراهانی، بهنام دارابی، حمیدرضا جدیدی، علیرضا زارع پرست، شبنم فرشادجو، رامین ناصرنصیر، خسرو پسیانی، نقی سیف جمالی، حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، مهسا طهماسبی، عرفان برزین، فرهاد آئیش، عزالدین توفیق، بای تنگ (baiteng)، کتانه افشاری نژاد، سمن طهماسبی، سیاوش اسدی.
علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند با مراجعه به سایت فروش tik8.com و گیشه تئاترشهر gishetheater.ir نسبت به تهیه و رزرو بلیت نمایش اقدام کنند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.