بدافزاری که شما را هکر می‌کند

بر‌اساس خبرهای سایت Arstechnica، عجیب‌ترین بدافزار موجود به سرعت در دنیای اینترنت در حال انتشار است.

این بد افزار نامتعارف که Advanced Power نام دارد، مانند زامبی‌ها عمل می‌کند و علاوه بر آلوده کردن دستگاه، رایانه‌های آلوده را به یک خطر تبدیل کرده و آن‌ها را مجبور می‌کند به سایت‌های مختلف حمله کرده و مشکلات و حفره‌های امنیتی آن‌ها را کشف و برای طراحان این بدافزار ارسال کنند.
این بد افزار که با کمک مرورگر فایرفاکس به دستگاه‌های مختلف راه پیدا می‌کند، تاکنون توانسته ۱۸۰۰ وب‌سایت را که با مشکل امنیتی SQL مرتبط است، بیابد. این اطلاعات به هکرها کمک می‌کند آن‌ها بتوانند خیلی راحت‌تر و با استفاده از نقاط ضعف سایت‌های مختلف به دیتابیس آن‌ها نفوذ و اطلاعات مورد نظرشان را استخراج کنند.
این بدافزار در قالب یک افزونه قانونی برای مرورگر فایرفاکس و در شکلی کاملا طبیعی، رایانه‌ها را آلوده می‌کند و در همان لحظه اول، دنبال حفره‌های امنیتی در سایت‌های مشاهده شده توسط دستگاه آلوده می‌رود. علاوه بر این‌ها، این بدافزار به طراحی خاصی برای سرقت پسورد و اطلاعات حساس از رایانه‌های آلوده تجهیز شده است.
براساس خبرهای منتشره تا کنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه به این بدافزار آلوده شده‌اند.
هنوز اطلاعی از طراحان اصلی این بدافزار منتشر نشده اما از طریق نصب افزونه‌ای به نام Microsoft.NET Framework Assistant، که دقیقا مشابه افزونه‌ای قانونی به همین نام است، رایانه‌های کاربران را آلوده می‌کند.
 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.