کشف اسکلت ۵ خون‌آشام!

در یکی از قبرستان‌های قدیمی لهستان، پنج اسکلت پیدا شده و ادعا شده است که این‌ها متعلق به افرادی است که به خون‌آشام بودن، متهم بوده‌اند.

باستان‌شناسان در یکی از قبرستان‌های قدیمی لهستان، پنج اسکلت متعلق به خون‌آشام‌هایی را یافتند که در حدود ۴۰۰ سال پیش توسط مردم کشته شده‌اند و مردم هر پنج نفر را در قبرهای جداگانه‌ای قرار داده‌اند، در حالی که یک میله آهنین با سری همچون داس بر روی گردن‌هایشان گذاشته بودند.
باستان‌شناسان می‌گویند این پنج اسکلت متعلق به قرن ۱۷ میلادی از گورستان «دراسکو» واقع در منطقه مونته کاسینوی لهستان کشف شده است؛ منطقه‌ای که طبق روایات باستانی از گذشته‌های دور به قلمروی شیطان‌پرستان شهرت داشت و خون‌آشام‌های زیادی در این منطقه فعالیت داشتند.
در آن زمان جامعه باستانی لهستان تنها راه مقابله با خون‌آشام‌ها را مرگ با استفاده از میله‌ای که سری داسی‌شکل داشت، می‌دانستند.
به گفته باستان‌شناسان، مردم منطقه پس از به دام انداختن افراد خون‌آشام که اغلب در گورستان‌ها کمین می‌کردند، با فرو کردن میله آهنی بر سینه افراد خون‌آشام آن‌ها را می‌کشتند و هنگام دفن اجسادشان میله داس مانند را بر روی سینه یا گردن آن‌ها قرار می‌دادند.
به گزارش باستان‌شناسان، هر ۵ خون‌آشام که اسکلتشان کشف شده، یکسان کشته و به خاک سپرده شده‌اند و این روش رفتار نمادین برای نابودی افراد خون‌آشام بوده است.
بر اساس خرافات بومیان منطقه، یک مرگ بد می‌تواند باعث بروز یک خون‌آشام شود. به باور آن‌ها مرگی با پایانی خشونت‌آمیز، همچون غرق شدن در آب، خودکشی، سقط جنین یا مرگ قبل از غسل تعمید و مرگ در زمان مراسم عروسی می‌توانست افراد را به یکی از شیاطین تبدیل کند و از آن‌ها خون‌آشام بسازد که این افراد همواره در معرض نیروهای اهریمنی قرار خواهند گرفت.
«مارک پولیسن» و «الزتبیا» از محققان باستان‌شناسی می‌گویند: شیوه‌های دفن خون‌آشام‌ها و نوع گور آن‌ها نشان می‌دهد که بومیان سعی در خروج شیاطین از منطقه را داشته‌اند و بر اساس باورهای باستانی وجود میله داس‌مانند بر روی گلوی مرده می‌تواند روح مرده را از ارواح شیطانی، سحر و جادو و جادوگری دور کند.
۵ اسکلت کشف‌شده متعلق به چهار مرد بین ۳۵ تا ۴۴ سال بوده‌ و اسکلت پنجم نیز متعلق به زنی بالغ بوده که بین ۳۵ تا ۳۹ سال داشته است.
به گزارش باستان‌شناسان، این کاوشگران در جریان حفاری قبرها، یک سکه مسی هم روی برخی از اسکلت‌ها کشف شده که نشان می‌دهد این سکه‌ها را در گلوی مرده‌ها فرو برده بودند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.