آیا وزرای سه‌کارته لزوما استیضاح می‌شوند؟

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: با سه بار قانع نشدن نمایندگان مجلس از توضیحات یک وزیر هرچند که زمینه درخواست استیضاح نمایندگان برای به جریان انداختن استیضاح به وجود می‌آید اما استیضاح به خودی خود به جریان نمی‌افتد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس، عبدالرضا مصری گفت: یک طرح استیضاح برابر قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید توسط 15 نماینده و با محورهای مشخص شده تقدیم هیات رئیسه مجلس شود اما این طور نیست که با سه بار قانع نشدن نمایندگان ، استیضاح به خودی خود به جریان بیفتد.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: با این قانون چه بسا یک وزیر که حتی مورد سوال هم قرار نگرفته باشد با درخواست 15 نماینده ، استیضاح شود، البته تنها موضوعی که در سه بار قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های یک وزیر وجود دارد این است که تشریفات قانونی این مساله با سومین قانع نشدن به سهولت برای نمایندگان فراهم می‌شود، بنابراین در مجلس چیزی به نام استیضاح خود به خودی پس از سومین قانع نشدن نمایندگان وجود ندارد.

همچنین یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این زمینه گفت:‌ طبق سوالی که از نایب رئیس مجلس پرسیده شد ایشان اعلام کرد پس از سه کارته شدن وزرا به صورت اتوماتیک استیضاح آن‌ها به جریان نمی‌افتد.

سید محمد بیاتیان گفت: بعد از آنکه برای تعداد زیادی از نمایندگان سوال شد که آیا پس از سه کارته شدن وزرا ، استیضاح آنان به صورت اتوماتیک به جریان خواهد افتاد یا خیر؟ نزد حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی رفتیم و از ایشان سوال کردیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس ادامه داد: آقای ابوترابی گفت تشخیص و استنباط هیأت رئیسه بر اساس نظر معاونت تقنینی مجلس این است که دریافت سه کارته زرد توسط یک نماینده دلیل بر به جریان افتادن استیضاح وزرای سه کارته نیست. بنابراین نعمت‌زاده استیضاح نمی‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.