روحانی: برای برجام ۲ آماده شویم/ بعد از انتخابات رقابت و اختلافات را کنار بگذاریم

رییس جمهوری گفت: اکنون باید برای برجام ۲ که تحول و توسعه کشور است آماده شویم، برجام ۲ تحول و توسعه کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز – چهارشنبه- در آیین بهره برداری همزمان ۵۴۹ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور افزود: برجام مسیر را برای حرکت و توسعه آماده کرد و موانع را برداشت ما قدرت داریم در شرایط جدید کشور بزرگ مان را با یکی دو برنامه پنج ساله آنچنان متحول کنیم که توسعه یابد.
روحانی تاکید کرد که امروز همه شرایط برای یک تحول بزرگ فراهم است. همه باید دست به دست هم دهیم و متحد شویم، دعواها و رقابت در ایام انتخابات اشکالی ندارد اما انتخابات که پایان یافت باید رقابت و اختلافات را کنار بگذاریم و در کنار هم قرار بگیریم تا تحول بزرگ در کشور ایجاد کنیم.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی به ما استقلال داد، گفت: اگر خوب یا بد اداره می کنیم مهم این است که اداره کشور دست خودمان است. کدام کشور منطقه استقلال جمهوری اسلامی ایران را دارد و کدام کشور در جایگاه ایران قدرت مذاکره با ۶ کشور جهانی را دارد تا حقوق خود را تثبیت کند.
رییس قوه مجریه ادامه داد: این افتخار شما فرزندان انقلاب و فرزندانتان است. روزی می رسد که هم ما و هم طرف مقابل صورت جلسه مذاکرات را منتشر می کنیم و خواهید دید که مذاکره کنندگان ایرانی چگونه در این سه ماه گفت و گو کردند آنها همه جا با قدرت، استقلال و منطق سخن گفتند.
روحانی در ادامه به این نکته اشاره کرد که در منطقه نخستین کشوری که مجلس، انتخابات و صندوق آرا را با اراده مردم به وجود آورد انقلاب مشروطه ایران بود و کسانی همچون مدرس به مجلس راه یافتند.
وی همچنین به نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرمودند نقش بانوان در پیروزی انقلاب بیشتر از مردان بود.
وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که انقلاب برای ما استقلال و آزادی به وجود آورد گاهی برخی حرف های نادرستی علیه دولت و رییس جمهوری می گویند هنگامی که علیه من حرفی زده می شود، خوشحال می شوم که ما در کشوری هستیم که به راحتی نقد می کنند.
رییس جمهوری تصریح کرد: اگر آن نقد درست باشد روی چشم ما جا دارد، آیا این گونه بود و کسی جرات می کرد که این چنین سخن بگوید؟ پس استقلالی که اکنون وجود دارد باید باعث شود که همه دست به دست هم دهیم و برای آبادانی کشور تلاش کنیم.
روحانی افزود: توسعه کشور در وهله نخست از آموزش و پرورش و مدارس آغاز می شود اما در کنار آموزش و پرورش ورزش هم بسیار مهم است چرا که تنها مربوط به سلامت جسم نیست بلکه برای سلامتی روح هم است.
وی یکی از راه های مبارزه با آسیب های اجتماعی را ورزش و عادت دادن جوانان به ورزش دانست.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بسیار خوشحالم در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی در خدمت شریف ترین قشر جامعه، یعنی معلمان عزیز و بزرگوار هستیم، گفت: امروز ۵۴۹ مرکز آموزشی، پرورشی و ورزشی افتتاح شد برای همه ما مغتنم است که اگر در هر مرکز آموزشی حتی یک نفر تعلیم ببیند و تربیت شود، کافی است.
روحانی افزود: آیندگان کشور دانش آموزان امروز هستند و مدیران آینده مخترعین، مکتشفین، کارآفرینان، عالمان بزرگ، مراجع عظام تقلید، اساتید و مدیران فوق العاده و با افتخار کشور از همین مدارس و آموزش و پرورش برمی خیزد.
وی در ادامه به تشریح مقام معلم پرداخت و اظهارداشت: هنگامی که خدا خواست عظمت انسان را برای فرشتگان بیان کند، گفت که انسان یادگیر و فراگیر است و عالم می شود و امتیاز این مخلوق همین است.

**جوانان آینده سازان و امیدهای کشور هستند
رییس جمهوری امروز در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در آموزشگاه شهید سید فاطمی و دبیریان در نازی آباد منطقه ۱۶ تهران، ۵۴۹ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی را در سراسر کشور افتتاح کرد.
روحانی ابتدا در زنگ تاریخ یکی از این کلاس ها که دبیر در حال تدریس مبحث برجام بود، حضور یافت و پس از طرح سوال هایی درباره وضعیت تحصیلی دانش آموز و اطلاع یافتن از این که دانش آموزان در حال فرا گرفتن مبحث برجام در درس تاریخ هستند، از یکی از دانش آموزان خواست که درباره آنچه فرا گرفته است، توضیحاتی بدهد.
وی پس از توضیحات یکی از دانش آموزان که عنوان کرد: ما در این درس یاد می گیریم که ملت ایران چگونه تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب، مدیریت رییس جمهوری و عزم راسخ و قدرت استوار خود بر تحریم های ظالمانه دشمنان فائق آمد، از دبیر کلاس سوالات دیگری درباره مواد درسی دانش آموزان و کیفیت آموزش پرسید.
رییس قوه مجریه به وزارت آموزش و پرورش و برخی مدیران وزارتخانه و دبیر کلاس نیز پیشنهاد کرد که در نحوه اداره مدارس، ارایه مواد درسی و ارتقاء کیفیت آموزش، دانش آموزان را طرف مشورت قرار داده و از ایده های جدید برآمده از ذهن جوان دانش آموزان برای ارتقاء کیفیت آموزش بهره بگیرند.
وی افزود: باید با دانش آموزان در نحوه اداره مدارس، ارایه مواد درسی و ارتقای کیفیت آموزشی مشورت شود.
روحانی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما آینده سازان و امیدهای ما برای اداره کشور هستید. پس قدر خود را بدانید و تلاش کنید، آموزش های لازم را به بهترین نحو فرا بگیرید.
رییس جمهوری سپس از تعدادی از کلاس های درس این دبیرستان بازدید کرد

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.