روزانه بیش از 170 میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل و بیش از ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود.

احمد سجادی در رابطه با میزان سرانه مصرف انرژی‌های پاک در سطح کشور و خراسان‌رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی به عنوان نخستین پایگاه تولید بومی انرژی بادی و دارنده نخستین نیروگاه بادی در منطقه بینالود است.

وی با انتقاد بر اینکه کشور در حوزه بهره‌گیری از انرژی‌های پاک بسیار ضعیف است، افزود: سهم کشور در استفاده از انرژی‌های پاک 3 درصد و سهم خراسان رضوی در این زمینه زیر یک درصد است که این میزان سرانه استفاده از انرژی‌های پاک بسیار ناچیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موقعیت کشور به گونه‌ای است‌که می‌توان زمینه استفاده از انرژی‌های پاک را در توسعه داد، خاطر نشان‌کرد: توجه به گسترش انرژی‌های پاک علاوه بر توجیه اقتصادی زمینه کاهش و صرفه‌جویی استفاده از سوخت‌های فسیلی را به دنبال دارد.

سجادی  تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 100 میلیون لیتر گازوئیل و بیش از 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که همین مسئله سبب افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها می‌شود چرا در حال حاضر 20 میلیون موتور سیکلت و 17 میلیون خودرو در جاده‌ها و خیابان‌های کشور در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه برای صرفه جویی در زمینه مصرف بنزین و گازوئیل می‌توان اقدام به ساخت موتور سیکلت‌ها و خودروهای برقی کرد، بیان کرد: برای ساخت خودرو و موتورسیکلت برقی باید وزارت نفت اقدام به سرمایه گذاری و خودرو سازان به ساخت وسائل نقلیه برقی کمک کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که تغییر خط تولید موتور سیکلت‌های بنزینی به مکانیزه برقی در راستای کاهش میزان آلودگی هوا مورد توجه قرار قرار گیرد، تصریح کرد: مسئله تولید خودرو، موتور سیکلت و دوچرخه برقی در راستای کاهش مصرف سوخت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

سجادی خاطرنشان کرد: با تجاری ساختن انرژی‌های پاک می‌توان زمینه ایجاد اشتغال در کشور را ایجاد کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.