علم‌الهدی: در نظام بانکی دزد پرورش پیدا می‌کند

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های مکتوب خود برای نمازگزاران مشهدی گفت: در راه مبارزه با فساد باید بسترهای فساد خیز داخلی و خارجی را از بین برد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امروز در هفدهمین خطبه مکتوب خود به شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: شهادت شهید بهشتی در هفتم تیر ۱۳۶۰ برای ما نمایشگاه بسیار شفاف از ماهیت نفاق است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ۳ عزیز در انقلاب از دست دادیم که همانند آنان در ۴۰ ساله انقلاب در کنار مقام ولایت به وجود نیامد: مرحوم شهید آیت‌الله صدر در عراق، مرحوم استاد شهید آیت‌الله مطهری و شهید مظلوم مرحوم آیت‌الله بهشتی.

وی با بیان اینکه در تحول یک‌ساله دستگاه قضا، مبارزه با فساد، مفسدین و جریان فساد اقتصادی باعث ایجاد امیدواری در مردم شده است، افزود: دو نکته حائز اهمیت در مبارزه با فساد قابل توجه است. یکی اینکه ریشه مفاسد اقتصادی، جریان قدرت و ثروت وابسته به خارج از کشور است و دیگر اینکه عامل فساد در کشور، ساختارهای نامناسب، فاسدپرور و فسادساز است.

آیت الله علم الهدی، مبارزه با فساد را مبارزه با ریشه شکل‌گیری فساد دانست و بیان کرد: جریان قدرت و ثروت، مبارزه با فساد را آرام نخواهند گذاشت.

وی باتأکید بر اینکه به‌جای ایراد گرفتن، از دستگاه قضا حمایت کنید، گفت: عدالت‌خواهی اسلامی با نگاه سوسیالیستی محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اصل اول در عدالت‌خواهی اسلامی را عنصر تقوا عنوان کرد و افزود: افترا زدن و توهین کردن خلاف تقوا است.

وی با بیان اینکه نظام بانکی ما، نظامی است که در آن دزد پرورش پیدا می‌کند، ابراز کرد: ساختار نظارتیِ دستگاه‌های نظارتی ما، نظام درستی نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به گرانی قیمت مرغ، بیان کرد: نرخ مرغ را کیلویی ۱۵ هزار تومان گذاشتند، این حمایت از مصرف‌کننده است؟ اگر تولیدکننده در مسئله نهاده‌های دامی دچار مشکل شده، باید به او رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه اگر در حمایت از مصرف‌کننده تدبیر و مدیریت ندارید، کسی بیاید که بتواند از مصرف‌کننده حمایت کند، ابراز کرد: هم ساختارهای نظارتی، هم نظام بانکی و هم جریان‌هایی که در آن دزد پرورش پیدا می‌کند، باید درست شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از کارگزاران دستگاه قضا که به مبارزه با فساد می‌پردازند، تشکر کرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.