معرفی برندگان جایزه «مدیسی»

داوران جایزه «مدیسی» برندگان بخش‌های رمان فرانسوی، رمان غیرفرانسوی و بخش غیرداستانی این جایزه ادبی را معرفی کردند.

با اعلام برندگان بخش‌های مختلف جایزه ادبی «مدیسی»، جایزه بهترین رمان فرانسوی به «کلوئی دلوم» برای رمان «قلب مصنوعی» اهدا شد.

«دلوم» برای کسب این جایزه با  نویسندگانی از جمله «پییر دوکروزت»، «لوری گوریگر»، «هرو لو تلیر»، «سیلیا لیوای»،  «ژان پیر مارتین»، «لوران موینیه» و «کامیل د تولدو» به رقابت پرداخت.

«قلب مصنوعی» که بیست و هشتمین رمان این نویسنده ۴۷ ساله محسوب می‌شود داستان تنهایی یک شخص پاریسی در دهه چهارم زندگی‌اش را روایت می‌کند.

جایزه «مدیسی» در بخش بهترین رمان خارجی نیز به «آنتونیو مونوز مولینا» یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر اسپانایایی‌زبان برای رمان «فردی تنها در میان جمعیت» رسید.

«خاک منجمد» نوشته «اوا بالتازار»، «نیمه دیگر تو» نوشته «بریت بنت»، «نور تابستان» اثر «جان کالمان استفانسون» و «فضای شهر چینی» نوشته «چارلز یو» از جمله آثاری بودند که در فهرست نامزدهای نهایی بخش بهترین رمان خارجی امسال قرار داشتند.

در بخش بهترین اثر غیر داستانی «مدیسی» نیز «کارل اوه کناسکار» نویسنده نروژی برای «پایان نبرد» به عنوان برنده نهایی معرفی شد.

جایزه‌ ادبی «مدیسی» در سال ۱۹۵۸ راه‌اندازی شد تا نویسندگان خلاق را با وجود ناشناخته بودن‌شان در دنیای ادبیات مورد تقدیر قرار دهد. این جایزه در سال‌های اولیه تنها ویژه بهترین رمان فرانسوی بود، اما از سال ۱۹۷۰ بخش‌ رمان خارجی و سپس در سال ۱۹۸۰ بخش مجموعه مقالات (آثار غیرداستانی) نیز به آن افزوده شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.