ارسال پیامک‌های هشدار بانکی ادامه دارد!/ پشت پرده ماجرا چیست؟

با این که ۱۰ روز از پایان موعد مقرر ارسال پیامک‌های هشدار به مردم گذشته، مشتریان بانکی همچنان پیام‌های هشدارآمیز درباره امینت حساب‌هایشان دریافت می‌کنند.

نقل از تجارت‌نیوز، اواخر اردیبهشت ماه بود که مشتریان بانک‌ها سیلی از پیامک‌های بانکی دریافت کردند. پیام‌هایی که حاوی هشدارهای امنیتی بود و به صورت مداوم رعایت احتیاط و آدرس صفحات رسمی و غیرجعلی بانک‌ها را برای پرداخت‌های غیرحضوری گوشزد می‌کرد.

پیامک‌های هشدارآمیز بانک‌ها اما، موجی از نگرانی را برای مشتریان بانکی ایجاد کرد. در واکنش به این موضوع بانک‌ها با پیگیری تجارت‌نیوز اعلام کردند به طور مشخص خطر خاصی حساب کاربران بانکی را تهدید نمی‌کند و معاونت فناوری بانک‌مرکزی در نامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرده تا پیش از یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ پیامک هشدار برای مشتریان ارسال کنند.

حالا که مدت‌ها از این تاریخ گذشته مردم بازهم از دست پیامک‌ها دریافت می‌کنند. این در حالی است که پیش از این اخباری از هک اطلاعات مشتریان بانکی منتشر شده و حالا مشتریان علت نگرانی خود را گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه می‌دانند.

با وجود این، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی هر دو در گفتگو به تجارت‌نیوز اطمینان دادند که مشکل خاصی در این باره وجود ندارد و این پیامک‌ها صرفا جهت آگاه‌سازی است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.