ترکیب تیم ملی مقابل هنگ کنگ اعلام شد

دراگان اسکوچیچ ترکیب تیم ملی برابر هنگ کنگ را در شرایطی اعلام کرد که شاهد نکات جالب توجهی در آرایش نفرات تیم ملی هستیم.

تیم ملی از ساعت ۱۹ به صورت رسمی کار خود را در رقابت های مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های ۲۰۲۳ چین از سر خواهد گرفت و دراگان اسکوچیچ برای این مسابقه نفرات زیر را انتخاب کرده است:

علیرضا بیرانوند- محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، وحید امیری،  سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

 

همانطور که انتظار می رفت، علیرضا بیرانوند که پس از بیش از یکسال دوری از ترکیب اصلی تیم ملی در مصاف با سوریه نمایش خیره کننده ای داشت، جلوتر از امیر عابدزاده و پیام نیازمند شماره یک تیم ملی را بر تن کرده است.

قلب خط دفاعی تیم ملی با محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده شکل گرفته که در لیگ قهرمانان آسیای سال گذشته که پرسپولیس به فینال مسابقات راه یافت، زوج بسیار خوبی در کنار هم ساخته بودند. سمت راست خط دفاعی به صادق محرمی رسیده که اسکوچیچ پیش تر نیز نشان داده بود که علاقه خاصی به سبک بازی این لژیونر فوتبال ایران در کرواسی دارد و به همین دلیل هم بود که در لیست سرمربی کروات تیم ملی خبری از حضور رامین رضائیان و وریا غفوری نبود. اما نکته غیرقابل پیش بینی ترکیب ۴ نفره خط دفاعی تیم ملی، حضور وحید امیری در پست مدافع چپ است که در دوران دوری سعید آقایی از ترکیب سرخپوشان، نمایش‌های بسیار خوبی در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس داشت و حالا این وظیفه سنگین در حضور بازیکنی نظیر میلاد محمدی که در سال های اخیر نفر ثابت این پست بوده، به او سپرده شده است.

 

اسکوچیچ که آرایش ۲-۴-۴ خطی رای برای تیم ملی در نخستین بازی رسمی انتخاب کرده، احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی را به عنوان دو هافبک دفاعی راهی میدان خواهد کرد و جلوتر از این دو بازیکن، علی قلی زاده به عنوان وینگر راست بازی می کند و علیرضا جهانبخش در روزی که بازوبند کاپیتانی هم به او سپرده شده است،به عنوان وینگر چپ بازی خواهد کرد؛ هر چند که بی شک احتمال جابجایی پست این دو بازیکن در جریان بازی وجود خواهد داشت.

در نهایت مطابق انتظارات سرمربی کروات تیم ملی که دست کاملا بازی در بخش تهاجمی تیمش دارد، از مهدی طارمی و سردار آزمون به عنوان دو مهاجم اصلی تیمش استفاده کرده است.

دیدار ایران و هنگ کنگ در شرایطی از ساعت ۱۹ در استادیوم المحرق منامه بحرین آغاز خواهد شد که تیم ملی ایران با دو شکست و دو پیروزی ۶ امتیازی و در رتبه سوم قرار دارد و در سوی دیگر تیم هنگ کنگ با کسب ۲ تساوی، ۲ باخت و یک پیروزی با ۵ امتیاز رتبه چهارم را با ۵ امتیاز در اختیار دارد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.