پس از ۴۲ ساعت؛ پایان عملیات آتش نشانان در پالایشگاه تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از خروج تمامی نیروهای آتش‌نشانی از پالایشگاه نفت و پایان عملیات با ایمن سازی محل و لکه گیری پس از ۴۲ ساعت خبر داد. به گفته وی، با هماهنگی به‌عمل آمده تمام نیروهای آتش‌نشانی تهران محل حادثه را ساعت ۱۳ امروز تحویل مسئولان ‌پالایشگاه دادند و از پالایشگاه خارج شدند.

سید جلال ملکی عصر جمعه با اشاره به پایان عملیات نیروهای آتش‌نشانی در پالایشگاه نفت تهران که از عصر روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) دچار حریق شده بود،گفت: حوالی ساعت ۸ شب روز گذشته (۱۳ خرداد) بیشتر نیروهای آتش‌نشانی تهران و نیروهای شهرهای دیگر با هماهنگی‌هایی که در محل انجام شد محل آتش‌سوزی را ترک کردند و دو ایستگاه آتش‌نشانی و چند دستگاه خودرو ‌پشتیبانی از جمله یک بالابر به‌همراه همکاران آتش‌نشان ‌پالایشگاه در محل مستقر ماندند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: عملیات سرد کردن، ایمن‌سازی محل و لکه‌گیری تا به امروز ادامه داشت و حوالی ساعت ۱۳ ظهر امروز ‌پس از تقریبا ۴۲ ساعت که از حضور آتش‌نشانان تهران در محل حادثه می‌گذشت، آن تعداد از نیروها و ایستگاه‌هایی که در محل باقی مانده بودند نیز ‌پس از بازدید میدانی که به‌همراه فرمانده آتش‌نشانی تهران و مسئولان ‌پالایشگاه از میدان آتش‌سوزی صورت گرفت و انجام بررسی‌های لازم و اطمینان حاصل شد از ایمنی محل، ‌پالایشگاه را ترک کردند.

به گفته وی، با هماهنگی به‌عمل آمده تمام نیروهای آتش‌نشانی تهران محل حادثه را ساعت ۱۳ امروز تحویل مسئولان ‌پالایشگاه دادند و از پالایشگاه خارج شدند.

ملکی خاطرنشان کرد: سایر اقدامات از جمله علت‌یابی و بررسی میزان خسارات برعهده مسئولان ‌پالایشگاه خواهد بود.

در همین حال شامگاه روز گذشته مسئول روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران به ایرنا گفت: پس از ۲۴ ساعت تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی آتش‌سوزی این پالایشگاه مهار و آتش کاملا خاموش شد.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.