همتی به کاندیداهای انتخابات: نماینده روحانی نیستم اما او از همه شما بهتر است

همتی گفت: من حتما از استقلال بانک مرکزی حمایت خواهم کرد. مشکل ما ساختاری است و باید ساختار بودجه اصلاح بشود.

در ادامه مناظرت سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی در مورد کنترل قیمت و ثبات بازار گفت:

من نماینده آقای روحانی نیستم. من از بانک مرکزی به دلیل اختلاف نظر با ایشان کنار گذاشته شدم. هرچند که آقای روحانی از تمام شما دنیا دیده تر، مسلط تر و در بحث سیاست، مدیریت و فن بیان بهتر بود اما مثل همه شما بینش اقتصادی نداشت.

من برنامه مفصلی دارم. در قسمت اول از بس که دوستان علیه من صحبت کردند مجبور شدم که جواب بدهم. من به قیمت دستوری اعتقادی ندارم. دولت نباید وارد قیمت گذاری گندم و لاستیک بشود بلکه باید به سراغ ساختارها برود. افزایش قیمت مشکلش در نقدینگی است. من حتما از استقلال بانک مرکزی حمایت خواهم کرد. مشکل ما ساختاری است و باید ساختار بودجه اصلاح بشود. درآمد های ارزی هم به دلیل تحریم کم شده و مشکلات ما مضاعف شده است.

سیاست قیمت گذاری در جهان شکست خورده و گران فروشی و گرانی نتیجه تورم است و با آن نمی شود مبارزه کرد. طبق برنامه ما دولت باید کنترل نقدینگی بکند. اگر بشود پایه پولی نقدینگی در جامعه را خنثی کرد با مشکلات گرانی مواجه نخواهیم شد. یکی از راه های این خنثی سازی، ارز است و خب ارزهای ما در خارج از کشور گیر افتاده است. من برنامه های مفصلی در این زمینه دارم که در فرصت های بعدی ارائه خواهم داد.

همچنین علیرضا زاکانی در پاسخ به آخرین سوال خود در خصوص بومی گزینی گفت:

تحول در عرصه اقتصاد مدیریتی، جهش تولید، حکمرانی فضای مجازی، دولت الکترونیک، تمرکززدایی و مبارزه قاطع با فساد اداری و فساد اقتصادی از جمله برنامه های بنده است. تمرکز زدایی مبنی بر بازآمایش ایرانی اسلامی است.

کشور به ۴۵۱ شهرستان تقسیم می شود. دولت من تلاش می کند که جهت تحول شهرستان ها را فعال کند. اکنون ۹۰ درصد بودجه در مرکز استان تصمیم گیری می شود که باید با اصلاحات اعمال شده شهرستان ها محور قرار گرفته و از ظرفیت نخبگان در شهرستان ها استفاده شود.

با این برنامه ۴۵۰ نقطه کشور با یکدیگر مسابقه می دهند و این مبتنی بر ۹ پیشران در حوزه هایی همچون جهش تولید و توجه به بنگاه های خرد، کوچک و میانی است.

برای حرکت در این راه باید اختیارات در کل کشور توزیع شده و از ظرفیت نخبگان استفاده شود تا از این فلاکتی که این دولت و دولت های قبلی ایجاد کرده اند، نجات پیدا کرد که این با مشارکت مردم میسر خواهد شد و مردم می توانند در سال اول دولتم تغییر را احساس کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.