وضعیت آب و هوا در ۲۲ تیرماه؛ بارش پراکنده باران در برخی از نقاط کشور

در سواحل خزر و مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

امروز در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، از چهارشنبه تا پایان هفته بر شدت بارش این مناطق نیز افزوده می‌شود.

از امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و از چهارشنبه در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. این وضعیت در این مناطق تا پایان هفته تداوم داشته و جمعه در این مناطق تشدید خواهد شد.

گفتنی است، طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز تا چهارشنبه سرعت وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، ایلام و بوشهر افزایش می‌یابد که در بعضی ساعات وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده به تناوب دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

دمای هوا از چهارشنبه تا پایان هفته به طور میانگین بین یک تا دو درجه در سطح کشور کاسته می‌شود و این کاهش دما در سواحل شمالی، شمال غرب، شمال شرق کشور حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.