ایلان ماسک آماده کمک به توسعه لباس فضانوردی است!

سیدحمیدنواده قره سید

طبق گزارشی جدید ماموریت سفر به ماه ناسا به دلیل تاخیر در توسعه لباس فضانوردی به تاخیر می افتد در همین راستا ایلان ماسک برای توسعه آن اعلام آمادگی کرده است.

ایلان ماسک برای توسعه لباس فضانوردی مأموریت آرتمیس (سفر به ماه) داوطلب شده است. این درحالی است که روز گذشته مشخص شد تولید این لباس بیش از زمان پیش بینی شده، طول می‌کشد و مأموریت آرتمیس از ۲۰۲۴ میلادی به تأخیر می‌افتد.

در همین راستا ماسک در پاسخ به پیام توییتری خبرنگار شبکه سی ان بی سی در این باره نوشت: اگر نیاز باشد، اسپیس ایکس می‌تواند این کار را انجام دهد.

طبق گزارش اداره بازرسی کل ناسا، این سازمان امیدوار بود مأموریت سفر به ماه را در اواخر ۲۰۲۴ میلادی انجام دهد اما زنجیره‌ای از چالش‌ها سبب شد این تاریخ به آوریل ۲۰۲۵ میلادی به تعویق بیفتد که یکی از آنها توسعه لباس فضانوردی مناسب برای این مأموریت است. علاوه بر آن همه گیری کووید ۱۹ و تأمین بودجه نیز به تأخیر در انجام مأموریت دامن زده‌اند.

پیش بینی می‌شود ناسا در کل بیش از یک میلیارد دلار جهت توسعه لباس فضانوردی هزینه کند. بر اساس اطلاعات موجود در گزارش هدف ناسا آماده سازی دو لباس فضانوردی تا نوامبر ۲۰۲۴ میلادی است.

در بخشی از گزارش آمده است: با توجه به تأخیرهای پیش بینی شده در توسعه لباس فضانوردی، فرود در ماه در اواخر ۲۰۲۴ میلادی ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر با توجه به یکپارچه سازی در ملزومات، این لباس‌ها تا آوریل ۲۰۲۵ میلادی آماده نخواهد بود.

البته گزارش‌های پیشین به تاخیره در توسعه بخش‌های مختلف مانند موشکSLS و کپسول اوریون اشاره داشتند.

نخستین مأموریت آرتمیس یک کپسول بدون سرنشین را به ماه می‌برد و بر می‌گذارند. این مأموریت در اواخر ۲۰۲۱ میلادی انجام می‌شود. دومین مأموریت آرتمیس برای ۲۰۲۳ میلادی برنامه ریزی شده بود و قرار بود ۴ فضانورد را طی یک پرواز آزمایشی به ماه ببرد.

لباس‌های فضانوردی جدید برای استفاده در ایستگاه فضایی، سطح ماه و سفر به مریخ استفاده می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.