رشد ۲۰ هزار واحدی بورس امروز شنبه ۱۳ شهریور

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی به روند صعودی خود ادامه داد.

در معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹ هزار و ۵۴ واحد افزایش به ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج ‌هزار و ۷۱۳ واحد رشد به ۲۹۳ هزار و ۵۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۰ هزار و ۹۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۵۴۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۷۹۳ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۷۳۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۱۱۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۱۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۴۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۱۱ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۱۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۰۹ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۴۳۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۵ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۱۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)‌ با ۱۱۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و فولاد مبارکه اصفهان (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۲ ‌میلیون و ۱۹۶ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس امروز شنبه ۱۳ شهریور

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۳۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۸۷۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶۰ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین ‌صنعتی مینو (غصینو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و پخش البرز (پخش) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.