پیش‌بینی قیمت دلار برای دوشنبه ۱۵ شهریور

با وجود سیگنال مثبت ابراهیم رئیسی درباره برجام اما معامله گران دلار به آن توجه نکردند، با این وضعیت پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا دوشنبه ۱۵ شهریور چیست؟

روز گذشته با اعلام خبر بازگشایی بازار ارز کابل و همچنین افزایش احتیاط معامله‌گران در خرید ارز به دلیل نگرانی از تداوم روند نزولی بازار، قیمت دلار به  ۲۷۰۳۰تومان کاهش یافت؛ اما به‌رغم اظهارات مثبت شب گذشته رییسی درمورد برجام، بخشی از گزارش بلومبرگ مبنی بر عدم دریافت نشانه‌ای دال بر آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات بیشتر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت و منجر به افزایش قیمت دلار پشت‌خطی تا ۲۷۱۷۰تومان شد.

سیگنال کاهشی برای دلار از هرات به سبزه‌میدان

دیروز در پی اعلام خبر آغاز به کار بازار ارز کابل توسط سخنگوی طالبان، وسترن یونیون به عنوان بزرگ‌ترین شرکت انتقال و حواله پول در جهان اعلام کرد که ارائه خدمات به افغانستان را از سرگرفته است؛ علاوه بر تاثیر جو روانی این خبر که باعث عقب‌نشینی دلار تا ۲۷۰۵۰تومان شد، فعالان بازار ارز اظهار داشتند که با آرام شدن بازار افغانستان، روند کاهشی قیمت دلار داخلی هم ادامه‌دار خواهد بود.

از طرفی باتوجه به اینکه جو دستور رئیسی بر کنترل بازار ارز همچنان قوت داشت و قرار بود رییس‌جمهور در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت کند، خریداران روز گذشته تمایلی به خرید ارز نشان ندادند و این کاهش تقاضا در کنار خبر بازگشایی بازار ارز کابل، به افت قیمت دلار کمک کرد.

قیمت دلار بعد از صحبت‌های رئیسی

رئیسی در این گفت‌وگو صراحتا اعلام کرد که مذاکره در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و در مذاکره به دنبال رفع تحریم‌ها خواهیم بود؛ البته پیش از این وزیر خارجه کشور اظهار کرده بود که تا استقرار دولت و برنامه‌ریزی درباره برجام دو تا سه ماه طول خواهد کشید.

این درحالیست که روز گذشته خبرگزاری بلومبرگ هم از احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۳۰شهریور ماه خبر داده است؛ به‌رغم متفاوت بودن زمان اعلام شده برای دور بعدی مذاکرات، انتظار می‌رفت که قیمت دلار در واکنش به این اخبار وارد کانال ۲۶هزار تومان شود اما بخش دیگری از گزارش این رسانه که گفته آمریکا تاکنون نشانه‌ای دال بر آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات دریافت نکرده، نظر معامله‌گران افزایشی را به خود جلب کرد.

پیش‌بینی وضعیت بازار ارز برای فردا دوشنبه ۱۵ شهریور

به نقل از اقتصاد‌آنلاین، بر اساس همین جو افزایشی، دلار معاملات امروز را با قیمت ۲۷۲۵۰تومان شروع کرد و تا میانه روز در محدوده ۲۷۱۰۰ تا ۲۷۲۵۰تومان باقی ماند؛ حالا با نوسان این ارز در قیمتی بالاتر از مرز مقاومتی، احتمال تحریک خریداران و رشد قیمت دلار وجود دارد، اما بازگشت دلار به مرز ۲۷هزار تومان با توقف خرید‌ها همراه خواهد شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.