شورای نگهبان از ورود “چهره‌های جنجالی” به مجلس خبرگان جلوگیری کند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه نباید اجازه داد مجلس خبرگان به یک باشگاه سیاسی تبدیل شود،گفت: شورای نگهبان باید از ورود چهره‌های جنجالی به مجلس خبرگان جلوگیری کنند.

لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه و ارزش مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مجلس خبرگان جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از یادگاران حضرت امام خمینی (ره) محسوب می‌شود و وظیفه اصلی آن نیز شناسایی، انتخاب و حمایت از رهبری است.

وی ادامه داد: به‌رغم انتظاری که دشمنان بعد از رحلت امام (ره) داشتند و به خیال خام خود فکر می‌کردند جمهوری اسلامی دوام نمی‌آورد اما با انتخاب شایسته این مجلس رهبر عظیم الشان ما منتخب شد و این امر نشان داد جمهوری اسلامی بعد از امام شکوفاتر شده و حرکت‌هایی از سوی امام خمینی (ره) آغازگر آن بود به ثمر نشسته بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بابیان اینکه بدون شک امروز دوست و دشمن می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه تعیین‌کننده است، گفت: سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست‌خورده و گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان طرفدارانی پیداکرده و امروز ایران قدرت مطلق منطقه محسوب می‌شود البته این قدرت نظامی نیست بلکه در دل مردم و نشأت‌گرفته از عشق و علاقه است که به برکت وجود مقام معظم رهبری به وجود آمده و این کارکرد مهم مجلس خبرگان است.

فروزنده افزود: دشمن طمع کرده و می‌داند که از کجا ضربه خورده است، دشمن می‌داند که از قاطعیت، هوشمندی و تدبیر رهبر ما آسیب‌دیده و عوامل فتنه و دگراندیش نیز این موضوع را می‌دانند و متحد شده‌اند که در مجلس خبرگان نفوذ کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران باید از ارزش‌هایی همچون وجود رهبر معظم انقلاب مراقبت کنند، گفت: علمای بلاد نیز باید تلاش کنند تا افراد شایسته، فقیه، توانمند و ولایت مدار به این مجلس وارد شوند تا خط امام که باهمت رهبری استمرار یافته ادامه یابد و شاهد شکوفایی بیشتر در کشور باشیم.

وی گفت: از شورای نگهبان که پرونده و سابقه روشنی در حفظ دستاوردهای انقلاب دارد، انتظار داریم که صلاحیت علمی، فردی و اخلاقی داوطلبان مجلس خبرگان را بررسی کند و اجازه ندهد برخی با شیطنت، این مجلس را سیاسی و اهداف خودشان را دنبال کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: مردم به شورای نگهبان اعتماد دارند و تأیید شورای نگهبان برای آنها حجت است. امیدوارم شورای نگهبان کما فی السابق معیارهای قانونی را بررسی کند. در این میان مهم نیست افراد چه ارتباط نسبی با دیگری دارند، آنچه ملاک است به فرموده حضرت امام (ره) قانون و مقررات است.

فروزنده تصریح کرد: خبرگان باید از نظر علمی قوی، دارای اجتهاد و تقوا باشند، اهل هیچ‌گونه حاشیه سیاسی و اقتصادی نباشند و از بن دندان به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشند، شورای نگهبان همانند سنوات گذشته با دقت و حساسیت بیشتر کاندیداها را مورد بررسی قرار دهد و مردم نیز مانند همیشه به شورای نگهبان اعتماد دارند.

وی در پایان تأکید کرد: نباید اجازه داد که مجلس خبرگان به یک باشگاه سیاسی تبدیل شود. زیرا دشمن امروز بر روی این مجلس سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق قصد نفوذ دارد. شورای نگهبان باید از ورود چهره‌های جنجالی که به دنبال تخریب جایگاه خبرگان هستند به‌طور جدی جلوگیری کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.