کلر مایع تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن است؟

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره ضدعفونی کردن آب شرب گفت: کلر مایع تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن نیست.

محسن فرهادی معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصرف کلر در آب مصرفی برای پیشگیری از بروز آلودگی در آب های شرب اظهار کرد: در شرایط فعلی سیستم های آب رسانی و منابع آب مصرفی در تمام دنیا و از جمله کشورمان به صورت های مختلفی تامین می شود.

او ادامه داد: برای پیشگیری از بروز آلودگی‌های ثانویه در آب مصرفی به دلیل دور بودن تصفیه خانه ها تا محل مصرف آب شرب به آن  کلر مطابق استاندارد کشورمان اضافه می کنند.

فرهادی بیان کرد: در برخی از مناطق برای ضد عفونی آب شرب مصرفی از کلر گازی استفاده می شود که به دلیل ایمنی ناشی از کپسول های گاز کلر و مسائل نگهداری آن امروزه کم تر از این نوع کلر استفاده می شود. در برخی از مناطق روستایی از پودر پر کلرین که ۶۵ تا ۷۰ درصد کلر آزاد می کند برای ضد عفونی آلودگی احتمالی استفاده می شود.

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی برای پیشگیری از بروز آلودگی ثانویه از آب ژاول یا پودر کلر حل شده در آب به آب شرب مصرفی تزریق می کنند و کلر آزاد باقی مانده بین دو دهم تا نیم میلی گرم در لیتر مطابق استاندارد کشور مان است که این کار هیچ‌گونه مشکلی برای بدن نداشته و سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی شود.

او تاکید کرد:  اگر میزان کلر بیشتر از حد استاندارد باشد طعم آب شرب مصرفی تغییر می کند و مشکلاتی را برای افراد مصرف کننده ایجاد خواهد کرد و نزدن کلر به آب مصرفی باعث برو آلودگی و شیوع بیماری هایی مانند اسهال در بین افراد خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه آب ژاول میزان کلر کم تری دارد، گفت: در برخی از مناطق کلر از نمک طعام با روشی ارزان گرفته و برای ضد عفونی کردن آب به آن اضافه می کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.