درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان بالا گرفت

چند ساعت پس از انتشار گزارشاتی درباره زخمی شدن سه سرباز جمهوری آذربایجان بر اثر انفجار یک وسیله انفجاری در یکی از ایست‌های بازرسی ناگورنو-قره‌باغ، ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش‌بس در امتداد مرزشان متهم کردند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیرو‌های جمهوری آذربایجان بعد از ظهر روز شنبه شروع به تیراندازی به طرف مواضع ارمنستان در استان گغارکونیک کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما با اقدامات تلافی‌جویانه تیراندازی‌های دشمن را سرکوب کردیم. هیچ تلفاتی در بین نیرو‌های ارمنی وجود ندارد.

جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود نیرو‌های ارمنی را به تیراندازی با تفنگ‌های تک تیرانداز و شلیک خمپاره به طرف پست‌های نظامی آذربایجان در بعد از ظهر روز شنبه در منطقه کلبجر که هم مرز با ارمنستان است، متهم کرد.

مقامات نظامی در باکو گفتند، درگیری‌ها در این منطقه تا غروب ادامه داشت، اما هیچ گزارشی درباره تلفات ارائه نکردند.

این تشدید جدید تنش‌های مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از آن صورت می‌گیرد که یک شهروند ارمنی در تاریخ هشت نوامبر در منطقه ناگورنو-قره‌باغ در نزدیکی شهر شوشی که تحت کنترل آذربایجان است، کشته شد.

مقامات ارمنی در شهر استپاناکرت ضمن محکوم کردن این حمله گفتند، قربانیان کارگران شهرداری بودند که سعی داشتند یک لوله آب آسیب دیده را تعمیر کنند.

اوایل روز شنبه یک مرد ارمنی تبار یک وسیله انفجاری را به طرف یکی از ایست‌های بازرسی جمهوری آذربایجان در نزدیکی جایی که رویداد هشت نوامبر رخ داد، پرتاب کرد.

این در حالی است که شنبه مصادف بود با نخستین سالروز پایان درگیری‌های خونین شش هفته‌ای میان ارمنستان و آذربایجان و این درگیری‌ها نشان داد که تنش‌ها بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ و مناطق پیرامونش همچنان ادامه دارد.

نیرو‌های حافظ صلح روسیه مردی را که بمب را پرتاب کرده بود دستگیر کرده و وی را به مقامات ارمنی در منطقه ناگورنو-قره‌باغ تحویل دادند. باکو می‌گوید در پی انفجار این بمب سه سربازش زخمی شدند. آن‌ها این فرد را به عنوان یک شهروند ارمنی شناسایی کرده و تاکید داشتند که وی با یک گروه خلافکار همراه شده بود تا “یک اقدام تروریستی” انجام دهند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.