اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰

اخبار مهمی که می‌تواند بر بازار سهام امروز دوشنبه ۲۹ آذرماه تاثیرگذار باشد، چیست؟

بازار سهام روز گذشته را با حدود ۱۴ هزار واحد افت به پایان رساند. این موضوع باعث شد تا شاخص کل تنها یک روز در کانال ۱٫۳ میلیون واحدی جا خوش کند. اما بعد از بسته شدن بازار اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف منتشر شد که احتمالا بر روند بازار امروز تاثیری جدی داشته باشد.

مهمترین خبری که شب گذشته درباره بازار سرمایه منتشر شد، ۱۰ تصمیمی که خاندوزی اعلام کرد برای حمایت از بازار سرمایه گرفته شده است. تعیین سقف گاز خوراک معادل قیمت گاز صادراتی حداکثر ۵۰۰۰ تومان و سقف سوخت صنایع فولادی معادل ۴۰% خوراک پتروشیمی و حداکثر ۲۰۰۰ تومان، کاهش ۵ درصدی مالیات بنگاه‌های تولیدی و تعیین نرخ تسعیر بانک‌ها معادل ۹۰% نرخ نیما در ۶ ماهه گذشته از مهمترین این تصمیمات بود.

روز گذشته همچین نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی با افزایش قابل توجه ۳۸۱۲ ریالی نسبت به هفته قبل؛ به نرخ ۲۴۱۳۲۷ ریال اعلام شد.پ

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس گفت بنده از جمله موافقان عرضه خودرو از طریق بورس کالا هستم. دولت می‌تواند با نظارت بر معاملات، بخشی از قیمت فروش خودرو در بورس را به سمت توسعه فناوری و تکنولوژی در خود صنعت خودروسازی سوق دهد.

علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: منوعیت تردد کشتی‌ها در بنادر چین و هند برداشته‌شده و پیش‌از این تنها اجازه ورود کشتی‌های ایرانی را به بندر خصوصی نمی‌دادند که خوشبختانه این مشکل درحال حاضر برطرف شده‌ است.

روز گذشته همچنین از سامانه حراج اموال تملیکی رونمایی شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از این سامانه گفت، در این نوع حراج تمام شبهات و مشکلات حوزه فروش این اموال‌ برطرف خواهد شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.