دنیا برعکس شده؛ مردم باید جور خودروسازان را بکشند!

با وجود افزایش قیمت فعلا مردم باید به خودروسازان کمک کنند تا ورشکست نشوند!

دولت چندی قبل به خودروسازان اجازه داد تا قیمتهای محصولات خود را ۱۸% افزایش دهند. پس از این مجوز موجی از اعتراضات مردمی شروع شد.

مردمی که سالهاست اسیر انحصار ایجاد شده در صنعت خودرو ایران هستند و مجبورند خودروهای بسیار بی کیفیت سوار شوند حال در اوج تورم باید محصولات بی کیفیت را گرانتر از گذشته بخرند.

این مساله ثابت کردن دولت و برخی مسئولین توجهی به خواست مردم نداشته و نجات خودروسازان از جیب مردم اولویت اصلی آنها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بطور ضمنی به این نکته اشاره کرد. وی در مصاحبه ای گفت: زیان دهی خودروسازان و کمبود نقدینگی، امکان افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت را از آنها می‌گیرد لذا جلوگیری از رشد دیون خودروسازان از نخستین اقداماتی است که باید انجام شود.

حجت‌الله فیروزی با تصریح بر اینکه اکنون قیمت تمام شده خودرو بر مبنای اسناد مالی خودروسازان بیش از قیمت فروش است و نظر وزیر صمت نیز بر نزدیک شدن قیمت کارخانه به قیمت واقعی است، بیان کرد: پیشنهاد وزیر صمت در افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو هر چند برای برخی از خودروها کمتر از این مقدار است، با هدف جلوگیری از زیان دهی خودروسازان و نزدیک شدن قیمت فروش به قیمت تمام شده بوده است.

مفهوم سخنان این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این است که فعلا مردم باید به خودروسازان کمک کنند تا ورشکست نشوند.

حال این سوال مطرح می شود که پس از گذشت ده ها سال حمایت بی چون و چرا از خودروسازان، دقیقا مسئولین چه زمانی می خواهند به خواست مردم که همانا استفاده از خودروی با کیفیت و ارزان است رسیدگی کنند؟

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.