طرح افزایش مبلغ یارانه‌ها محکوم به شکست است/ رقم حمایت‌ها ده برابر هم شود فایده ندارد!

افزایش مبلغ یارانه؛ موضوعی که این روز‌ها در صدر اخبار اقتصادی کشور قرار گرفته که اما و اگرهای فراوانی درباره آن وجود دارد.

یک استاد اقتصاد درباره طرح های جدید اقتصادی دولت از جمله افزایش یارانه ها می گوید: این اقدامات و تصمیم‌ها تنها نارضایتی را بیشترخواهد کرد.

برخلاف آنچه طراحان این سیاست‌ها تصور می‌کنند که می‌تواند درجه رضایت عمومی را فراهم کنند، اگر در شرایط کنونی، رقم حمایت‌ها به جای دو برابر، ده برابر هم شود، هیچ دردی از مردم را دوا نمی‌کند اما هزینه‌های زندگی مردم را به شدت افزایش خواهد داد.

حسین راغفر درباره تبعات اقتصادی افزایش یارانه‌ها، اظهار کرد: پرسش اصلی این است که این منابع از کجا قرار است تامین شود؟ آیا این یک مقدمه است برای اینکه یک افزایش شدید در قیمت حامل‌های انرژی و قیمت ارز ایجاد شود و از آن محل تامین شود؟ اگر این اتفاق رخ دهد، یک اقدام سیاسی از پیش محکوم به شکست است.

به نقل از انتخاب، وی در پاسخ به اینکه چرا این اقدام محکوم به شکست است، گفت: علت این است که نتایجش کاملا مشخص است و نتایجی است که در دولت دهم هم عملا اجرا شد و مشکلات جدی را بر اقتصاد ایران تا کنون تحمیل کرده است. نتایج اقتصادی آن هم افزایش شدید تورم، افزایش شکاف طبقاتی در جامعه، نارضایتی‌های گسترده مردم، کاهش شدید ارزش پول ملی و رکود اقتصادی است و همه این‌ها اتفاق خواهد افتاد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.