جانشین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

یک منبع موثق و نزدیک به فدراسیون فوتبال خبر داد که به احتمال فراوان گل گهر سیرجان جانشین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد!

درصورتی که مجوز حرفه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باطل شود، سهمیه باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا از ۳ به علاوه یک تیم به ۲ به علاوه یک تیم خواهد رسید.

بنابراین یک سهمیه از ایران کاسته شده و فقط یک تیم دیگر می‌تواند به همراه سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

شاید پرسش اینجا باشد که چند روز پیش چرا فدراسیون فوتبال رسماً اعلام کرد باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر موفق به رعایت الزامات و معیارهای A قوانین و مقررات مجوز حرفه‌ای AFC نشده‌اند؟

احتمالا فدراسیون فوتبال درجریان امور نبوده یا اینکه به دلایل دیگری اطلاعات کاملی از تیم گل گهر سیرجان که نه بدهی خارجی و داخلی دارد و نه مالیات و ازقضا استادیوم اختصاصی هم دارد، مشکلی برای دریافت مجوز حرفه ای ندارد.

این درحالیست که داریوش مصطفوی درمورد اینکه مشخصا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC طبق کدام مشکلات می‌خواهد مجوز حرفه‌ای استقلال، پرسپولیس و گل گهر را ابطال کند، پاسخ داد: گل‌گهر جزو این پرونده نیست و کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین پرونده را داشته است. AFC در اعلام نام تیم گل‌گهر اشتباه کرده و گزارش آنها وحی منزل نیست. می‌نویسم که درباره این باشگاه اشتباه کرده‌اند. قرار بود استقلال و پرسپولیس کلیه موارد حقوقی، مالی، فنی، تجهیزاتی و… را در قالب ۲۰۰-۳۰۰ سوال تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به کنفدراسیون اعلام کنند.

ازسوی دیگر مالکیت باشگاه گل گهر سیرجان هم حداقل در ظاهر امرخصوصی است و مشکلی برای گرفتن مجوز طبق گفته داریوش مصطفوی رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ندارد.

شاید این سؤال نیز به وجود بیاید که درپایان لیگ بیستم تیم تراکتورتبریز بالاتر از گل گهر سیرجان ایستاده است اما…

مجوز حرفه‌ای برای باشگاه تراکتور صادر نشده است و این تیم هم نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. نامه AFC مبنی بر اینکه مهلت جدید به باشگاه تراکتور برای تکمیل مدارک داده نشده و با توجه به مشکلات ریز و درشت این باشگاه و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم تبریزی، صدور مجوز حرفه ای غیرممکن است.

بنابراین به نظر می‌رسد گل گهر سیرجان که فصل گذشته پس از تیم‌های پرسپولیس، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و تراکتور به عنوان پنجمی لیگ برتر رسیده بود به عنوان نماینده سوم فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد!

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.