اومیکرون طی ۱۰ روز سویه غالب شد!

نشانه‌های سرماخوردگی می‌تواند علامت امیکرون باشد و فرد باید بلافاصله خود را قرنطینه کند.

علیرضا بیگلری عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به سویه امیکرون در کشور گفت: آخرین تعداد نمونه‌های مثبت تایید شده امیکرون در کشور ۳۴ نفر است که با در نظر گرفتن خانواده فرد مبتلا، تعداد افراد مبتلا شده بالاتر از تعداد ذکر شده می‌شود.

بیگلری با اشاره به اینکه دلتا ۱۰۰ روز طول کشید تا واریانت‌های دیگر را کنار بزند و در کشور قالب شود افزود: در مورد امیکرون در آفریقای جنوبی تجربه کردیم که حدود ۱۰ روز طول کشید تا به سویه غالب این کشور تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه تغییراتی در ساختار ژنتیکی ویروس رخ داده است افزود: سرایت پذیری و انتقال پذیری امیکرون بسیار زیاد است لذا سرایت پذیری امیکرون نسبت به واریانت‌های پیشین خود بیشتر است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه باید دقت کنیم که انتقال پذیری یعنی تعداد بیماران در یک زمان کوتاه بسیار زیاد می‌شود گفت: این مسئله بار زیادی را برای جامعه ایجاد می‌کند و تاب آوری سیستم درمان کشور را به شدت می‌تواند مورد تهدید قرار دهد.

بیگلری گفت: قبلا هم این جمله تکراری می‌شد که اگر در یک اپیدمی قرار دارید علائمی که می‌بینید اگر مرتبط با آن بیماری که در جامعه شایع شده باشد، حتماً فرض کنید که دچار همان بیماری هستید، وقتی علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، سردرد، درد بدن و کوفتگی دارید باید بدانید علائم عمومی کرونا است، وقتی فرد این علائم را در خود دید حتما باید از حضور در اجتماع خودداری کند تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه هر علامتی از سرماخوردگی را امیکرون فرض کنید عنوان کرد: نشانه‌های سرماخوردگی می‌تواند علامت امیکرون باشد و وقتی فردی این علائم را دارد فرض کند امیکرون است و خود را قرنطینه کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.