ایستگاه بین‌المللی فضایی در سال ۲۰۳۱ روی زمین سقوط می‌کند

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۳۱ ایستگاه فضایی را در اقیانوس آرام ساقط کند.

،ناسا می گوید که ایستگاه بین المللی فضایی (آی اس اس) تا سال ۲۰۳۰ به کار ادامه خواهد داد و بعد از آن در اوایل سال ۲۰۳۱ در اقیانوس آرام سقوط خواهد کرد.
سازمان فضایی آمریکا این هفته در گزارشی گفت که آی اس اس در منطقه ای به نام “پوینت نیمو” سقوط خواهد کرد.

این دورترین نقطه از خشکی ها در سیاره زمین است و همچنین به گورستان فضاپیماها شهرت دارد.

بسیاری از ماهواره های قدیمی و سایر قطعات فضایی در این محل سقوط کرده اند، از جمله ایستگاه فضایی روسیه، میر، که در سال ۲۰۰۱ آنجا به آب افتاد.

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۳۱ ایستگاه فضایی را در اقیانوس آرام ساقط کند

ایستگاه بین المللی که پروژه مشترک چند سازمان فضایی است از سال ۱۹۹۸ در مدار بوده و از سال ۲۰۰۰ به این طرف پیوسته سرنشین داشته است. تاکنون بیش از سه هزار تحقیق در آزمایشگاه ریزگرانش این ایستگاه انجام شده است.

فعالیت این ایستگاه فقط تا سال ۲۰۲۴ تایید شده و هرگونه تمدید ماموریت باید مورد توافق شرکای حاضر در پروژه قرار گیرد.

ناسا می گوید که طرح بازنشسته کردن آی اس اس به معنی انتقال فعالیت های فضایی در مدارهای پایینی – نزدیک به زمین – به بخش خصوصی است.

فیل مک الیستر، مدیر بخش فضانوردی خصوصی در ناسا، گفت: “بخش خصوصی از نظر فنی و مالی توانایی توسعه و اداره مقرهایی در مدارهای کم ارتفاع را با کمک ناسا دارد.”

ناسا در سال ۲۰۲۰ قراردادی را برای ساخت حداقل یک ماژول قابل سکونت که به آی اس اس وصل خواهد شد به شرکت اکسیوم اسپیس واگذار کرد. ناسا همچنین برای سه شرکت به منظور طراحی ایستگاه های فضایی و سایر مقرهای تجاری در فضا بودجه در نظر گرفته است.

امید می رود که اینها پیش از بازنشستگی ایستگاه بین المللی در مدار قرار گیرند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.