روسیه: مرکز آموزش نیروهای خارجی در اوکراین را با موشک اسکندر نابود کردیم

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که با استفاده از موشک‌های اسکندر یک مرکز که در آن مزدوران خارجی برای جنگ با این کشور در اوکراین فعال بود را از بین برده‌ است.

وزارت دفاع روسیه با این حال جزییات بیشتری در رابطه با این مرکز از جمله اینکه در کجا واقع شده یا چه تعداد از نیروهای خارجی در این حمله کشته شده‌اند را ارائه نکرد.

با این حال این وزارتخانه یک فیلم ویدئویی از این حمله موشکی را منتشر کرده است.

پیش از این و در روز ۲۱ مارس نیز روسیه اعلام کرده بود که یک مرکز آموزشی دیگر در اوکراین برای مزدوران خارجی و ملی گرایان تندرو اوکراینی را در منطقه رونو با موشک های کروز هدایت شونده هدف قرار داده است. در آن زمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان این حمله موشکی بیش از ۸۰ فرد خارجی و ملی گرای تندرو اوکراینی کشته شده اند.

روسیه پیش از این و در روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که ۱۰۰ سرباز اوکراینی و مزدور خارجی را در منطقه ژیتومیر با استفاده از موشک‌های با دقت بالا هدف قرار داده است.

روسیه از ابتدای آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین از تمامی کشورها خواسته تا مانع از سفر شهروندان خود به اوکراین به منظور پیوستن به نیروهای نظامی این کشور علیه روسیه شوند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هر فردی نیروهای روسیه را هدف قرار دهد به یک هدف مشروع برای این کشور تبدیل خواهد شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.