پیش‌بینی بورس در دومین روز کاری قرن جدید

با توجه به پیش بینی ها، شاخص بورس با بی اعتنایی به تغییرات نرخ دلار و نتایج توافقات، به مسیر صعودی خود ادامه داد.

امروز فلزات و خودرویی و در پی آن پالایشی ها بیشترین ارزش معاملات را کسب کردند.

غفاری فر کارشناس بورس با اشاره به رشد قیمت کامودیتی ها، افزود: امروز فلزات اساسی رقابت پایاپایی برای صدر نشینی داشتند که فولاد و فملی توانستند صف خرید را تجربه کنند.خودرویی ها نیز به خاطر مذاکرات هسته ای معاملات خوبی داشتند که خساپا توانست صف نشین این گروه نیز شود.

وی ادامه داد: با این وجود به دلیل هوشمند شدن تصمیمات معامله گران و اقدامات به روز و متاثر از رویدادها ،ترس یا بی اعتنایی درون بازار متوجه نماد هایی شد که نقش کمرنگ تری در رویداد های اخیر داشتند. تولیدات پمپ خدمات یدک خودرو ،تایر و گروه حمل و نقل ازاین دسته نماد ها هستند.

وی گفت: نمادهای پارسان، اخابر ، ابادا، تاپیکو، تاصیکو، تکشا جزو نماد های مثبت و تاثیر گذار در روند صعودی بازار امروز نیز بودند.

نماد فگستر نیز بیشتر نوسان امروز را از آن خود کرد.

روزهای خوب برای پتروشیمی ها

غفاری فر با توجه به روند رو به رشد پتروشیمی ها افزود: با در نظر گرفتن وضعیت ناپایدار روابط تجاری بین روسیه و اتحادیه اروپا و نیز تنش های موجود و همچنین نیاز کشور های اروپایی به گاز و سایر سوخت های فسیلی، رشد سهم های پتروشیمی مشهود و ملموس می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های هر ساله ی دولت برای رفع کسری بودجه و در نتیجه ی آن وقوع تورم اجتناب ناپذیر و همراه شدن این رویداد با وقوع پاندمی و تلاش دولت برای خارج کردن اقتصاد از رکود، بدیهی است که افزایش قیمت را در سهام گروه پتروشیمی و سایر محصولات صادراتی در پی گرانی قیمت دلار داشته باشیم .

مقاومت شاخص یا تاثیر توافق در روند

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به مقاومت شاخص افزود: با توجه به نگاه تکنیکالی به شاخص کل پیش‌بینی می‌شود شاخص در محدوده ی یک میلیون و ۴۵۰ هزار، اصلاح داشته باشد و اینکه بعد از وقوع اصلاح در بازار تا حدودی عدم قاطعیت در تصمیم‌گیری معامله گران ایجاد میشود که با اعلام نتیجه ی توافقات و یا تاثیر نرخ دلار مجددا مسیر مشخصی را در پیش خواهد گرفت.

غفاری فر در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به عوامل اصلی حرکت فعلی شاخص و تا رسیدن به نتیجه ی واضح از توافقات و بهبودی تنش های اروپا، معامله گران از تحلیل تکنیکال برای تصمیمات خود استفاده نمایند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.