طالبان، تفریح مردم را هم زمان بندی کرد!

روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برای طبقه اناث اختصاص داده شده است و آن‌ها در این روز‌ها می‌توانند با رعایت «حجاب شرعی» به تفریح بروند.

شفقنا، وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست طالبان، برای حضور زنان و مردان در پارک‌های تفریحی شهر کابل تقسیم اوقات ترتیب کرده است. طبق این تقسیم اوقات که امروز در اعلامیه‌ای منتشر شده، روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برای طبقه اناث اختصاص داده شده است و آن‌ها در این روز‌ها می‌توانند با رعایت «حجاب شرعی» به تفریح بروند.

به همین ترتیب، روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه برای مردان مختص شده است.

در اعلامیه‌ی وزارت امر به معروف نهی از منکر آمده است که اگر نیرو‌های طالبان در روز‌های مخصوص مردان برای تفریح می‌روند، طبق ماده (۵) مصوبه‌ی شماره (۲۱) کابینه‌ی این گروه، باید اسلحه و یونیفرم نظامی با خود نداشته باشند.

این وزارت گفته است که در صورت تخلف از موارد فوق با مالکان و مسئولین پارک‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و هیچ کس حق شکایت را نخواهد داشت.

وزارت امر به معروف طالبان تأکید کرده است که در اماکن سیاحتی از جمله دره‌ی پغمان، دره شکر دره و دره استالف که شهروندان به‌صورت فامیلی به تفریح می‌روند، برای زنان لازم است که حجاب شرعی را مراعات کنند و «از اختلاط با بیگانگان خود را نگه دارند در صورت تخلف با ایشان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت».

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.