قیمت گندم برای سال ۱۴۰۱ افزایش یافت

قیمت هر کیلوگرم گندم برای سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

محمد وحیدی با اشاره به افزایش قیمت گندم در سال جاری، اظهار کرد: دولت در سال ۱۴۰۱ به منظور حمایت و تشویق کشاورزان قیمت هر کیلوگرم گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: پس از دفاع در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در تصویب نهایی مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان بابت خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان، دولت هم به منظور حمایت از این قشر زحمتکش مبلغ خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورز را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت همچنین به منظور ترغیب کشاورزان برای تولید بیشتر و تامین غلات مورد نیاز کشور و کاهش وابستگی به واردات مبلغ ۱۰۰۰ تومان به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته است که مبلغ نهایی خرید هر کیلوگرم گندم به ۱۱۵۰۰ تومان رسید.

وحیدی در پایان تصریح کرد: از دولت مردمی انتظار داریم ضمن پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و همچنین ادامه تصویب طرح‌هایی برای تشویق کشاورزان به منظور کاهش واردات و خودکفایی در کشور، توجه ویژه‌ای هم به تأمین نهاده‌های دامی با قیمت‌های مناسب برای حمایت از دامداران را نیز در دستور کار دولت داشته باشند تا شاهد آسیب‌هایی که متاسفانه در سال گذشته برای این قشر زحمتکش بودیم در سال جاری شاهد رفع دغدغه‌های این عزیزان باشیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.