شاخص کل بورس چهارشنبه ۱۰ فروردین

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 17 هزار و 921 واحد دیگر همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران که در اولین هفته کاری سال جاری به غیر از دیروز روند رو به رشد داشت، امروز هم در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۷ هزار و ۹۲۱ واحد به رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳۰۱۷ واحد به رقم ۳۶۵ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از ۷.۹ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۶۴۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ سبز درآمدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۸۳ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۱.۲ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۵۵ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۲ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای مهم شاخص‌ساز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه، گروه مپنا، پتروشیمی جم، ملی مس ایران و پالایش نفت تهران بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۲۶۰ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک میلیون و ۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه به ۳۲۹ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۶۳۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد،‌ پویازرکان آق دره، توسعه مالی مهر آیندگان و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.