مشاوران پوتین از گفتن حقیقت به او می‌ترسند!

مشاوران ولادیمیر پوتین اطلاعات نادرستی به او درباره کارکرد بد ارتشش در اوکراین می‌دهند، چرا که از گفتن حقیقت به او می‌ترسند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اطلاعات نادرستی به او درباره کارکرد بد ارتشش در اوکراین می‌دهند، چرا که از گفتن حقیقت به او می‌ترسند.

این یافته‌های اطلاعاتی که اخیرا از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده‌اند، نشان می‌دهند پوتین از نادرستی اطلاعات که به او می‌رسد،‌آگاه است و اکنون تنش مداومی میان او مقامات نظامی ارشد روسیه وجود دارد.

مقامات آمریکایی بر اساس این اطلاعات می‌گویند پوتین نه تنها درباره کارکرد نظامی‌ کشورش ، بلکه درباره تاثیر مختل‌کننده تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه نیز گمراه شده است.

هنگامی که از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره این آخرین اطلاعات منتشر شده پرسش شد، گفت دینامیسمی درون کرملین وجود دارد که در آن مشاوران علاقمند نیستند با صداقت با پوتین صحبت کنند.

بلینکن در توقفی در الجزیره در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:‌« پاشنه آشیل مستبدان این است که در آن نظام‌ها شما افرادی را که حقیقت را به قدرت بگویند یا توانایی گفتن حقیقت به قدرت را داشته باشند، ندارید و به نظر من آنچه ما در روسیه می‌بینیم، همین است.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.