حال خراب پوتین جنجال آفرید

سلامت ولادیمیر پوتین پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌داد او در طول دیدار با وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، محکم میز را گرفته، دوباره زیر سوال رفت.

به نقل از ایسنا، در فیلم منتشر شده توسط کرملین، رئیس جمهور ۶۹ ساله روسیه به محض اینکه برای جلسه می نشیند، گوشه میز را با دست راست خود می گیرد و آن را در کل ۱۲ دقیقه فیلم نگه می‌دارد. همچنین به طور متناوب با دست چپش لبه میز را در حالی که شویگو، وزیر دفاع روسیه برای او بیانیه‌ای درباره ماریوپل می‌خواند می‌گیرد.

این فیلم نشان می‌دهد که انگشت شست دست راست پوتین در حالی که به صحبت‌های وزیر دفاع خود گوش می‌دهد، مدام در حال حرکت است و گفته می‌شود که این بی‌قراری می‌تواند نشان دهنده این باشد که او تلاش می‌کرده یک لرزش معمولی از بیماری پارکینسون را پنهان کند.

سر ریچارد دیرلاو – رئیس سابق MI۶ – و پروفسور گویتیان پرینس – که قبلاً مشاور ناتو بود – ادعا کرده اند که پوتین نشانه‌هایی از اختلال پیشرونده سیستم عصبی را نشان داده است.

در این کلیپ، پوتین در حالی که به سخنان وزیر دفاع خود گوش می‌دهد – که بنا بر گزارش‌ها اخیراً در سن ۶۶ سالگی دچار حمله قلبی شد، پاهایش را بالا و پایین می‌کند، بی‌قرار و پرتنش به نظر می‌رسد و چندین بار گلویش را صاف می‌کند. رئیس‌جمهور روسیه نیز کمی خمیده می‌نشیند و ستون فقراتش را صاف به پشتی صندلی فشار می‌دهد، برخلاف شویگو که به نظر می‌رسد صاف‌تر و بدون نیاز به هیچ تکیه‌گاهی نشسته است.

آندرس آسلوند، نویسنده و مشاور سابق روسیه و اوکراین، گفت که هر دو مرد به نظر از سلامت خوبی برخوردار نیستند.

شویگو ظاهرا نظرات خود را برای پوتین از روی برگه می‌خواند، بد نشسته است عملکرد ضعیفی دارد که نشان می‌دهد شایعات حمله قلبی او محتمل است.

این اولین باری نیست که پوتین در طول یک جلسه میز را گرفته است. روز پنجشنبه، او در حین ملاقات با نیکولای توکارف، رئیس ترانس نفت، یک شرکت خط لوله نفتی تحت کنترل روسیه، گوشه میز را گرفت.

به گزارش شبکه خبری تحقیقاتی روسی Proekt، پوتین بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ، ۳۵ بار توسط یک متخصص سرطان تیروئید و 59 بار توسط یک متخصص گوش، حلق و بینی ویزیت شده است. ظاهر پف کرده رهبر کرملین باعث شد تا فیونا هیل، کارشناس آمریکایی در امور روسیه، در ماه فوریه به پولیتیکو بگوید که پوتین ممکن است دوزهای بالایی از استروئیدها را برای کمردردی که از زمان سقوط از اسب در سال ۲۰۱۲ متحمل شده است مصرف کند.

مسکو بارها گزارش ها مبنی بر اینکه پوتین از بیماری شدید رنج می برد را رد کرده است. اوایل این ماه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، جراحی پوتین به دلیل سرطان تیروئید را رد کرد و گفت که وضعیت سلامتی رئیس جمهور “عالی” است و او با هیچ بیماری جدی تر از سرماخوردگی مواجه نشده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.