خبر ویژه درباره رتبه بندی معلمان/ چند نفر مشمول طرح می‌شوند؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به زودی طرح رتبه بندی معلمان، برای ۷۰۰ هزار معلم اجرایی می‌شود.

رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح رتبه بندی ابتدا در سال ۱۳۷۱ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و سال ۱۴۰۰ برای اجرا در مجلس نهایی شده و این آیین نامه تدوین و تنظیم  شده  به مجلس وارائه شده است.

او می گوید : در این طرح کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان یک هیئت علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

به گفته او طرح رتبه بندی معلمان در احکام حقوقی آن‌ها اعمال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: قبلا طرح شامل معلمان فعال در آموزشگاه‌ها بود، ولی اکنون دایره شمول آن بالا رفته و همه کسانی که در آموزش و پرورش فعالند مانند معلمان شاغل در گروه اداری و معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود.

او می گوید: این طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شده و امسال آیین نامه و کار‌های آن اجرایی می شود.

رحیمی نژاد گفت: دیگر ارزیابی به صورت متمرکز نیست وخود معلم اطلاعات را وارد سامانه می‌کند و محوریت شورای معلمان است، اصلاحات این طرح با نظر مدیران مدارس انجام شده است.

او می گوید: این طرح ۲ سال ضمانت اجرایی دارد و قابلیت بازنگری و اینکه در احکام معلمان با عناوین مختلف استادیار معلم، دانشیار معلم و… نیز درج می‌شود.

به گفته او در لایحه ۹۹ حدود ۲۰ هزار میلیارد برای سه سال در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر به ۶۸ هزار میلیارد ارتقا یافته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.