درخواست جدید آمریکا از ایران درباره یک زندانی دوتابعیتی!

وزیر امورخارجه آمریکا با طرح ادعاهایی ضد ایرانی در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی یک شهروند دوتابعیتی ایرانی -آمریکایی شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر ادعاهایی را درباره بازداشت افراد دوتابعیتی در ایران مطرح کرد و مدعی شد که با آنها همچون گروگان‌های سیاسی برخورد می‌شود.

بلینکن در ادامه از ایران خواست تا عماد شرقی شهروند ایرانی -آمریکایی را هرچه زودتر آزاد کند.

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز  روز شنبه با تکرار این ادعاها گفت که عماد شرقی، دقیقا چهار سال پیش در چنین روزی دستگیر شد.

مالی مدعی شد: او از همه اتهامات تبرئه شد اما بعد به صورت غیابی محاکمه و سپس دستگیر شد و از آن زمان بیش از ۵۰۰ روز را در زندان گذرانده است.

عماد شرقی که به‌عنوان مدیر ارشد شرکت سرآوا مشغول فعالیت بود، اولین بار در سال ۱۳۹۷ بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. وی دو سال بعد در دادگاهی که گفته می‌شود به صورت غیابی برگزار شده است به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

عماد شرقی هنگامی که قصد داشت از مرز ایران با کردستان عراق به صورت غیرقانونی خارج شود، بازداشت شد.

به  نقل از ایسنا، مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها ادعاهای خصمانه خود درخصوص بازداشت افراد دوتابعیتی در ایران را مطرح کرده‌اند و مدعی‌اند که آنها بدون دلیل و با انگیزه‌های سیاسی متهم می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که این افراد طبق قانون و پس از محاکمه دقیق و عادلانه در دادگاه مجرم شناخته می‌شوند و همچنین تابعیت دوم آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.