رویایرویی بین رئیسی و قالیباف؛ جنگ خونین در پیش است؟

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: رویارویی بین قالیباف و رئیسی اتفاق خواهد افتاد.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره افزایش اختلافات بین رئیسی و قالیباف گفت: زمان انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ شاهد اختلافاتی بین جبهه پایداری و جریان آقای قالیباف بودیم که در نهایت این دو گروه لیست تهران را به طور مساوی با هم تقسیم کردند اما اختلافات شان باقی ماند و به انتخابات ریاست جمهوری کشیده شد.

وی افزود: گرچه آقای قالیباف تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشت اما در نهایت به جمع بندی رسید که ریاست مجلس برای او کفایت می کند بنابراین اعلام کاندیداتوری نکرد و گفت «اگر آقای رئیسی بیاید من نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شوم».

این فعال مطبوعاتی ادامه داد: با این وجود سهمی که آقای رئیسی از کابینه به آقای قالیباف داد کمتر از سهمی بود که به جبهه پایداری داد و فشارهای آقای قالیباف برای کسب سهم بیشتر نیز میسر واقع نشد، حال آنکه علاوه بر کمیت، پایداری‌ها در مسئولیت های کلیدی تر اجرایی قرار گرفتند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: هر چند کابینه آقای رئیسی رأی بالایی از مجلس گرفت اما هر چه گذشت اختلافات بین دولت و مجلس بیشتر شد، به طوری که امروز می بینیم، نمایندگان مجلس از استیضاح وزرای کار و صمت سخن می گویند. معتقدم این وضعیت حادتر و بر تعداد وزرای در معرض استیضاح افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اختلافات بین دولت و مجلس افزود: ریشه نخست آن به دعوای جبهه پایداری با آقای قالیباف بر می گردد و ریشه دوم اختلافات نیز به دخالت های نمایندگان مجلس در امور اجرایی مربوط می شود. بسیاری نمایندگان امروز با دولت در موضوعات مختلف اجرایی به طور مثال موضوع عزل و نصب استانداران و فرمانداران بحث می کنند که در آینده این وضعیت تشدید هم خواهد شد.

مهاجری با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد دعوای قالیباف و رئیسی خواهیم بود، تأکید کرد: البته آقای قالیباف به ظاهر شمشیر روی دولت نخواهد کشید اما جریان مدافع خودش را به طرح انتقادات تند از دولت و سئوال و استیضاح وزرا تشویق و تحریک خواهد کرد که بی شک یک رویارویی بین آقای قالیباف و رئیسی اتفاق خواهد افتاد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.