وزیر نفت از حذف یک یارانه خبر داد!

وزیر نفت گفت: قیمت گاز برای مشترکین پرمصرف باید بدون یارانه باشد.

جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به اینکه خوشبختانه یکی از اقدام‌های دولت سیزدهم افزایش تعرفه برای مشترکین پرمصرف گاز بود که پارسال در آذرماه رقم خورد، ادامه داد: گام اول به این شکل برداشته شد که هیچگونه تغییری در قیمت سه پله نخست که تقریبا ۷۵ درصد مشترکین ما بودند و بیش از ۵۰ درصد مصرف را داشتند، صورت نگرفت.

وزیر نفت با بیان اینکه در بحث تعرفه‌های گاز ۱۲ پله تعریف شده است، اظهار کرد: از پله ۴ تا پله ۱۲ مشترکین پرمصرف هستند. با برنامه‌ریزی که انجام و در دولت نیز مصوب شد، هر پله نسبت به پله قبل ۴۰ درصد افزایش می‌یابد یعنی سه پله نخست که ۷۵ درصد مشترکین ما هستند هیچگونه افزایش قیمتی نداشتند. ولی از پله ۴ که شروع مشترکین پرمصرف است، افزایش نرخ‌ها انجام شد ولی پارسال به دلیل اینکه نمی‌خواستیم تکانه‌های اقتصادی اتفاق بیفتد بخشی را گذاشتیم در سال ۱۴۰۱ اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب کرده است  قیمت گاز برای مشترکین پرمصرف باید بدون یارانه باشد، تصریح کرد: کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع هستند که پس از نهایی شدن به دولت ارائه خواهد شد. ان‌شالله افزایش قیمت ابزاری برای کنترل شدت مصرف انرژی و بهینه مصرف کردن گاز برای مشترکان باشد.

به نقل از شانا، اوجی اضافه کرد: فکر می‌کنم این آیین نامه طی یکی دوماه آینده به دولت ارائه شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.