خبر بد درباره افزایش شمار مبتلایان به آبله میمون

از بیست روز پیش تا کنون، ده‌ها مورد ابتلا به ویروس نادر و سرایت‌پذیر آبله میمون در آمریکای شمالی و اروپا شناسایی شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بر اساس گزارش آژانس امنیت بهداشتی انگلیس، دو مورد جدید آبله میمون در این کشور شناسایی شده است: یکی در لندن و دیگری در جنوب شرقی انگلیس؛ رخدادی که مجموع مبتلایان کشور را به ۹ نفر افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از اینکه اسپانیا و پرتغال بیش از ۴۰ مورد احتمالی و تایید شده را شناسایی کردند، کانادا هم گزارش داد که در حال بررسی بیش از ۱۲ مورد مشکوک به آبله میمون است.

آمریکا اولین مورد را دیروز تأیید کرده و گفت که آزمایش یک مرد در ایالت شرقی «ماساچوست» پس از سفر به کانادا مثبت شده است.

از آنجایی که انگلیس اولین مورد ابتلای خود را هفتم مه گزارش کرده و از آن زمان تا کنون هشت نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده اند، مقامات بهداشتی اروپا هرگونه شیوع این بیماری را زیر نظر دارند.

آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر، شبیه به آبله انسانی است؛ هرچند از آن خفیف‌تر است و اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در جمهوری کنگو ثبت شد. تعداد موارد ابتلا به این ویروس در غرب آفریقا در دهه گذشته افزایش یافته است. علائم بیماری شامل تب، سردرد و ضایعه پوستی است که از صورت شروع شده و به سراسر بدن سرایت می‌کند. مقامات بهداشتی اسپانیا می‌گویند این بیماری عفونی نیست و اکثر افراد آلوده پس از چند هفته بهبود می‌یابند و تنها در موارد نادری منجر به مرگ می‌شود.

تماس بسیار نزدیک با ضایعات پوستی، مایعات بدن، قطرات تنفسی یا مواد آلوده به ضایعات مثل ملحفه می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.