اخبار مهم برای بورس امروز یک‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

مهم‌ترین اخبار برای بورس امروز یک‌شنبه ۱ خرداد کدام است؟

بورس دیروز با افت ۱۵ هزار و ۲۹۱ واحدی، به سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادلی را تجربه می‌کند.

محمودی گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس گفت: در حال حاضر این شرکت به صورت متناوب و با توجه به شرایط بازار، عرضه‌های اولیه را در دستور کار خود قرار داده است. شرکت سیمان اردستان، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، شرکت معدنی مرتبط با مجموعه غدیر از جمله شرکت‌هایی است که به زودی در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شوند.

عرضه اولیه این شرکت‌ها می‌تواند نقدینگی در گردش تالارشیشه‌ای را افزایش دهد.

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، با صدور پنج اطلاعیه از پذیرش خودرو سواری JAC-J۴، خودرو سواری JAC-S۵ و خودرو وانت KMC-T۸ تولید شرکت کرمان موتور و همچنین خودرو فیدلیتی و دیگنیتی تولید شرکت بهمن موتور خبر داد.

عرضه خودروهای جدید در بازار سهام، رانت این حوزه را کاهش و قیمت خودرو را متعادل می‌سازد.

شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرد که واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان آغاز و تا امروز ظهر ادامه دارد.

کارشناسان عقیده دارند که بخشی از سودهای واریز شده می‌تواند وارد بازار سرمایه شود.

بلاتکلیفی بورس

نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش ۰.۱۲ درصدی نسبت به نرخ هفته گذشته به ۲۰.۵۷ درصد رسید و بیشترین رشد هفتگی خود از ابتدای سال تا به امروز را ثبت کرد.

این افرایش نرخ سود بین بانکیT می‌تواند نقدینگی موجود در بازار را جذب کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: جهت طرح مسائل دو جانبه فوری و همچنین گام‌های بعدی جهت احیای برجام با امیرعبداللهیان صحبت کردم. مهم است که کار را ادامه دهیم. هر چه بیشتر منتظر بمانیم، نتیجه پیدا کردن مذاکرات سخت‌تر می‌شود.

وضعیت بلاتکلیف مذاکرات برجام بورس را نوسانی کرده و در بلند مدت می‌تواند شاخص را منفی کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.