مشکلات اقتصادی را نمی‌توان با اقدامات امنیتی حل کرد!

یک فعال سیاسی گفت: مشکلات اقتصادی را نمی توان با دستور و بخشنامه یا اقدامات امنیتی حل کرد.

گرانی‌های اخیر، چالش حذف ارز ترجیحی و در پی همه اینها نارضایتی‌های عمومی شرایط نامساعدی را در کشور به وجود آورده است؛ شرایطی که چگونگی رفع آنها چندان روشن نیست.

جلال جلالی‌زاده، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی، درباره این موضوع به نامه‌نیوز گفت: «برای مردم یک سؤال مهم به وجود آمده است؛ آنکه مگر قرار نبود زندگی تؤام با آرامش برایشان فراهم شود؟ می پرسند پس چه شد آن همه شعار؟ خب رفاه عمومی هم که مورد تأکید اسلام است؛ پس چرا وضعیت به اینجا رسیده است؟ هر دولتی می آید و برنامه هایی می دهد اما برنامه ها اجرایی نمی شود. مشکل اصلی، عدم شجاعت مدیران در به وجودآوردن اصلاحات و حاکمیت دوگانه است و در پی تمام اینها مردم اعتمادشان را از دست می دهند».

او ادامه داد: «مشکلات اقتصادی را نمی توان با دستور و بخشنامه یا اقدامات امنیتی حل کرد و اگر قرار باشد چنین شیوه هایی در دستور کار باشد، هرجایش را بگیرند، یک جای دیگرش بیرون می زند. قدیمی ها می گفتند شکم گرسنه، ایمان ندارد. به هر حال حال مردم خوب نیست و اگر اعتراضی می شود باید صدای مردم را شنید».

این فعال سیاسی همچنین درباره میزان مسؤلیت دولت قبل نسبت به مشکلات کنونی بیان کرد: «به هیچ وجه دولت آقای روحانی قابل دفاع نیست و سبب مشکلات کنونی دولت پیشین است و البته دولت های قبل از آن هم تقصیر داشتند از دولت احمدی نژاد گرفته تا خاتمی و هاشمی. در واقع اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که رئیسی میراثدار قصور دولت های قبل است. دولت روحانی واقعا ناکارآمد بود و خیلی از مشکلات به دوره او بازمیگردد».

جلالی زاده در پایان گفت: «البته باید بگویم که درست دولت رئیسی به واسطه عملکرد دولت های قبل از خود دچار گرفتاری است اما همین دولت هم به صورت شفاف برنامه ای دقیق و راهبردی ارائه نمی دهد. به هر حال دولت و حاکمیت باید اراده ای جدی برای رفع مشکلات داشته باشند و اگر رفع مشکلات از رهگذر عادی سازی روابط بین المللی می گذرد، حتما باید این کار انجام شود».

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.