آبله میمون به ایران رسید؟

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آزمایشگاه‌های مجهز انستیتوپاستور توانایی تشخیص آبله میمون را دارند و مشکلی در این خصوص نداریم.

بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری آبله میمون در کشور شناسایی نشده است افزود: موردی مشکوک به این بیماری به انستیتوپاستور ارجاع داده شد که پس از بررسی‌ها مشخص شد وی به آبله مرغان مبتلا شده است.

امیری با بیان اینکه سالهاست بیماری آبله در کشور ریشه‌کن شده است افزود: درحال حاضر واکسن این بیماری در برنامه واکسیناسیون ملی قرار ندارد و افرادی که در گذشته این واکسن را دریافت کرده‌اند تا ۸۰ درصد در برابر آبله میمون ایمن هستند.

این مسوول وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پس از شناسایی مواردی از این بیماری در کشورهای دیگر وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای پیشگیری و شناسایی از ابتلا به آبله میمون در نظر گرفته است افزود: آزمایشگاه‌های مجهز انستیتوپاستور توانایی تشخیص این بیماری را دارند و مشکلی در این خصوص نداریم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.