جدیدترین خبرها از نبرد شدید روسیه در شرق اوکراین

مقامات اوکراین ازنبردهای شدید در اطراف شهر مهم و استراتژیک سورودونتسک در شرق اوکراین خبر می‌دهند.

به نقل از سی ان ان، مقامات نظامی اوکراین گفتند این شهر کلید کنترل کامل بر لوهانسک بوده و گلوله‌باران این شهر صنعتی توسط ارتش روس به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

بر این اساس نیروهای روس به هر قیمتی که شده تلاش دارند تا پیشروی کنند و به همین خاطر از سایر مناطق به اینجا نیرو اعزام کرده و حملات سنگینی را انجام می‌دهند.

سرهی هایدای رئیس اداره نظامی لوهانسک تاکید کرد روزهای آینده بسیار مهم است و اگر آنها تا شنبه و یکشنبه موفق نشوند، دیگر پیروز نخواهند شد و موقعیت برای ما تثبیت می‌شود.

هم زمان به گفته وزارت دفاع اوکراین، نیروهای روس حملات شدیدی را برای تصرف شهر کلیدی لیمان در همسایگی دونتسک انجام داده‌اند.

لیمان مرکز ریلی و هاب راه آهن بوده و اگر روس‌ها بتوانند لیمان را بگیرند، شهر اسلوویانسک آسیب پذیر شده و ضمن در دسترس قرار گرفتن برای حملات توپخانه‌ای، نیروهای اوکراینی در جنوب شرقی شهر در معرض محاصره قرار خواهند گرفت.

سایر اخبار اوکراین در صبح پنجشنبه ۲۶ ماه می ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

وزیر خارجه اوکراین گفت روسیه تلاش می‌کند با پیشنهاد رفع انسداد بنادر دریایی اوکراین در قبال کاهش تحریم‌ها از جامعه بین‌المللی باج بگیرد.

وی هشدار داد اگر مسکو دست از انسداد صادرات محصولات اوکراینی بر ندارد، کل چرخه کشاورزی قطع شده و بحران غذایی چند ساله شروع خواهد شد.

پوتین دیروز چهارشنبه در بیمارستان نظامی با سربازان مجروح دیدار کرد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد حقوق بازنشستگی دولتی و حداقل دستمزد از اول ژوئن در بحبوحه افزایش تورم در روسیه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پوتین همچنین فرمانی امضا کرد که به موجب آن اوکراینی‌ها در مناطق اشغالی خرسون و زاپوریژیا بتوانند به سادگی شهروندی روسیه را بگیرند. وزارت خارجه اوکراین این اقدام را محکوم کرد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا اطمینان دارد هر گونه مشکل در مورد تحریم نفت روسیه تا جلسه بعدی شورا در ۳۰ می حل و فصل خواهد شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.