پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ خرداد/ بورس سبزپوش می‌شود؟

پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ خرداد به چه صورت خواهد بود؟

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت از سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید و افت ۰٫۹ درصدی را تجربه کرد.

با توجه به صعود بازار از ابتدای سال، این اصلاح مقطعی طبیعی است و تاثیر چندانی بر روی پرتفوی سهامداران ندارد. طی هفته‌های گذشته شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید. اما این رشد تاثیر چندانی روی پرتفوی سهامداران نداشت.

فعالان بورس عقیده دارند که همسو با رشد شاخص، پرتفوی آنها نیز باید رشد کند. از سوی دیگر کارشناسان می‌گویند که شاخص کل یک عدد است و ربطی به پرتفوی و سوددهی ندارد.

می‌توان گفت که تکلیف شاخص کل با پرتفوی سهامداران مشخص نیست و سهامداران نمی‌دانند به رشد شاخص کل بورس امیدوار باشند یا افت پرتفوی‌ها.

درست است وضعیت اغلب پرتفوی‌ها و شاخص تناسبی با یکدیگر ندارند. ولی به نظر می‌رسد که با رشد سودآوری شرکت‌ها وضعیت پرتفوی‌ها بهتر و زیان سهامداران نیز کاهشی شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا به امروز بخش کوچکی از زیان سهامداران جبران شده است. کارشناسان عقیده دارند که به علت افزایش قیمت سهام و سودآوری شرکت‌ها زیان بورسی‌ها در حال جبران است.

روزهای بهتر در انتظار بورس

مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده بورس می‌گوید: شاخص کل در هفته گذشته از مسیر صعودی مداوم خود کمی فاصله گرفت. همین موضوع باعث می‌شود اگر در هفته آینده نتواند قدرت روند خود را پس بگیرد، شاهد روزهای پر نوسان همراه با هیجانات منفی و مثبت در گروه‌های مختلف باشیم.

احسان رضاپور از دیگر کارشناسان بورسی درباره اظهار می‌کند: خریدهای انجام شده در نیمه دوم هفته گذشته و رسیدن سهام شرکت‌ها به نقاط حمایتی، می‌تواند نویدبخش روزهایی بهتر از هفته گذشته باشد و بازار بتواند روزهای بهتری را سپری کند. هر چه به اواخر خرداد نزدیک‌تر شویم، می‌توان از بازار انتظار بیشتری برای تقویت و بهبود شرایط موجود را داشت.(شهربورس)

به این پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد که بورس هفته آینده روند متعادل روبه بالا را تجربه کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.