بمب یک تنی اسرائیلی‌ها برای حمله به ایران!

نیروی هوایی اسراییل اخیرا یک بمب یک تنی جدید را در زرادخانه تسلیحات مورد استفاده اف-۳۵ ادغام کرده است که می تواند در داخل محفظه تسلیحات داخلی هواپیما بدون به خطر انداختن رادار پنهان کار، حمل شود.

جروزالم پست در گزارشی مدعی شد: در مواجهه با توسعه مستمر توانمندی هسته‌ای ایران، نیروی هوایی اسراییل نیز توانایی های جدیدی را توسعه داده است تا بتواند برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران هواپیماهای جنگنده رادارگریز اف-۳۵ خود را بدون نیاز به سوخت‌گیری در مسیر، از اسراییل به پرواز درآورد.

به نقل از عصر ایران، این روزنامه اسراییلی در ادامه مدعی شده: این توسعه قابلیت نیروی هوایی اسراییل در حالی صورت می‌گیرد که ارتش اسراییل طی ماه های گذشته آمادگی‌های خود را برای حمله احتمالی علیه قابلیت‌های هسته‌ای ایران، افزایش داده است.

بر اساس این گزارش: علاوه بر این، نیروی هوایی اسراییل اخیرا یک بمب یک تنی جدید را در زرادخانه تسلیحات مورد استفاده اف-۳۵ (که در نیروی هوایی اسراییل به نام “ادیر” شناخته می شود) ادغام کرده است که می تواند در داخل محفظه تسلیحات داخلی هواپیما بدون به خطر انداختن رادار پنهان کار، حمل شود.

گفته می‌شود این بمب که تولید شرکت تسلیحاتی” رافائل” اسراییل است خودکار بوده و در برابر پارازیت و سیستم‌های جنگ الکترونیک محافظت می‌شود. این بمب اخیرا در یک سری آزمایش های نیروی هوایی اسراییل مورد استفاده قرار گرفته و نتایج آن به “بنی گانتز” وزیر دفاع اسراییل ارایه شده است.

نیروی هوایی ارتش اسراییل در ماه گذشته ۴ رزمایش مختلف در مقیاس بزرگ برای شبیه سازی حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران برگزار کرده است.

اولین رزمایش شامل مقابله با رادارها و سامانه‌های شناسایی ایران، مشابه سامانه هایی بود که از تاسیسات هسته‌ای ایران محافظت می‌کنند. دومی شامل شبیه سازی پروازهای جنگی دوربرد – در این مورد به مقاصدی در اروپا بود. رزمایش‌های دیگر شامل اقدامات دفاعی علیه سلاح‌های سایبری و سیستم‌های جنگ الکترونیک بوده است؛ ابزارهایی که می توانند از سوی ایران برای تضعیف عملیات نظامی اسراییل استفاده شود.

جروزالم پست در ادامه می نویسد: اخبار افزایش آمادگی نظامی اسراییل برای حمله به ایران تنها یک روز پس از آن منتشر شد که “نفتالی بنت” نخست وزیر اسراییل، به کمیته امور خارجه و دفاع “کنست” (پارلمان اسراییل) گفت که استراتژی اسراییل در قبال ایران در سال گذشته تغییر کرده است و این رژیم از این پس علیه سر (یعنی خود ایران) به جای مقابله با بازورها (نیروهای نیابتی) تمرکز خواهد کرد.

در طی رزمایش های اخیر، نیروی هوایی اسراییل ترکیبی از جنگنده های نسل پنجم رادارگریز مانند اف-۳۵ و جت های جنگنده مدل قدیمی تر (نسل چهارم) مانند اف-۱۵ و اف-۱۶ را به خدمت گرفت و این هواپیماها در جریان رزمایش، اشتراک گذاری اطلاعات، ماموریت ها و موارد دیگر را تمرین کردند.

یک مقام نظامی اسراییل درباره این رزمایش ها به جروزالم پست گفت: سامانه‌ها و رادارهای موشکی زمین به هوای ایران بسیار متنوع و شلوغ هستند و تنها چالش ما نیستند. ما باید بتوانیم به اهدافی حمله کنیم که مهم هستند و این حمله باید بتواند خسارات زیادی را وارد کند. اهداف متعددی در ایران در مسافت های مختلف وجود دارد.”

با وجود این قبیل ادعاهای مقامات و رسانه های اسراییلی، اما بسیاری از ناظران و کارشناسان نظامی معتقدند اسراییل درباره توانایی حمله موثر به ایران “بلوف” می زند و تاسیسات و دانش هسته ای ایران حتی با وجود انجام یک حمله گسترده از بین بردنی نیستند و در مقابل توان پاسخ دهی و واکنش ایران به حدی است که می تواند از چندین جبهه مختلف اسراییل را در هم بکوبد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.