وضعیت بازارها در هفته سوم خرداد/ سکه و بورس افت کردند! +نمودار

بازدهی بازارها در هفته سوم خرداد، نشان می‌دهد که دو بازار رشد داشته‌اند و دو بازار افت کرده‌اند.

قیمت دلار در هفته سوم خرداد، ۳،۱۴ درصد رشد داشت. این بیشترین بازدهی مثبت در میان بازارهای مالی در هفته اخیر محسوب می‌شد. این در حالی است که دلار صرافی ملی در هفته‌های گذشته، کمترین رشد را تجربه کرده بود.

صرافی ملی، روز پنجشنبه ۱۹ خرداد، نرخ فروش دلار را ۲۶ هزار و ۸۹۲ تومان اعلام کرد. این در حالی است که این رقم پنجشنبه ۱۲ خرداد، ۲۶ هزار و ۷۴ تومان ثبت شده بود.

در بازار آزاد نیز دلار روند افزایشی داشت و وارد کانال جدید شد. اکنون دلار صرافی ملی نیز در آستانه ورود به کانال جدید قرار دارد. اما برخی کارشناسان این روند را موقت می‌دانند.

قیمت طلا

بازدهی بازار طلا نیز در در هفته سوم خرداد ۱۴۰۱، با ۰،۹۴ درصد رشد همراه بود. این میزان بازدهی، نسبت به هفته گذشته که ۳،۰۵ بود، کاهش قابل توجهی داشته است.

قیمت طلا در روز پنجشنبه، یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز ۱۲ خرداد، به قیمت یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۶۱ تومان رسیده بود.

قیمت سکه

اما خریداران بازار سکه در هفته سوم خرداد، افت قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی منفی برای سکه طرح جدید، ۲،۳۵ درصد بود. این در حالی است که سکه در دو هفته نخست خرداد، بیشترین رشد را در میان بازارهای مالی داشت. برای مثال بازدهی مثبت فلز گرانبها در هفته دوم خرداد، ۵،۳۷ درصد بود.

قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه ۱۹ خرداد، ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شد، اما هفته پیش از آن، به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود.

بازارهای طلا و سکه، در هفته اخیر نوساناتی داشتند. سکه بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود اما در نهایت بازار با کانال پایین‌تر بسته شد. برخی کارشناسان روند اصلاحی پس از صعود هفته گذشته و نوسان محدود اونس جهانی را دلیل این موضوع می‌دانند.

بورس

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در هفته سوم خرداد، شاخص کل بورس نیز افت کرد. بازار سرمایه، هفته اخیر را در سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۹۸ واحد به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ خرداد، به حدود یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۹۷۹ رسیده بود. این ارقام به معنای افت ۱،۴۱ درصدی شاخص کل است. بازار سرمایه هفته گذشته را نیز با افت ۱،۴۴ درصدی شاخص کل، به پایان رسانده بود. البته روند بورس در روز ۱۸ خرداد، آخرین روز کاری هفته اخیر، مثبت بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.