جزئیات مهم از سرقت جنجالی از بانک ملی /اموال سرقت رفته چگونه بازگردانده می شود؟

عضو هیئت مدیره بانک ملی ضمن بیان اینکه شعب دانشگاه نگهبان نداشته است، چگونگی برگشت اموال به سرقت رفته از صندوق امانات را اعلام کرد.

به نقل از ایسنا، حسن مونسان، عضو هیئت مدیره بانک ملی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه چرا بانک موارد ایمنی را رعایت نکرده است؟ گفت: در این زمینه حتما باید بررسی شود که آیا کوتاهی وجود داشته یا خیر. استانداردهای امنیتی به بانک ابلاغ شده و بانک این استانداردها را رعایت کرده است. برای درب ورودی بانک از قفل‌های کتابی که مورد تایید پلیس است، استفاده شده و همکاران ما در بانک، درب را دوقفله کرده‌ بودند اما بازوهای پشتی درب بانک بریده شده است.

وی با بیان اینکه شعبه دانشگاه بانک ملی نگهبان و گشت فیزیکی نداشته است، افزود: فقط خزانه‌های مادر که مرکز توزیع وجوه در کشور هستند، نگهبان با شیفت ۲۴ ساعته دارند و باقی شعب توسط پلیس با گشت کشیک کنترل می‌شود.

بانک ۴ روز بعد متوجه سرقت شد

مونسان ادامه داد: شعبه سرقت‌شده دارای ۸ لایه امنیتی و گاوصندوق‌هایی با درهای ۴۰ سانتی بوده است. الحمدلله شعبه مجهز به سیستم تشخیص چهره هم بوده است. بانک ۴ روز بعد متوجه سرقت شد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی با تاکید براینکه قطعا باید امنیت را تقویت کنیم، گفت: پس از این حادثه، ریسک عملیاتی صندوق‌های اجاره‌ای با دستورات ویژه و خاص به سراسر کشور صادر شد تا امنیت در اولویت قرار گیرد.

در ادامه، عضو هیئت مدیره بانک ملی به بیان وضعیت برگشت اموال به صاحبان آن‌ها پس از دستگیری سارقان پرداخت.

وی بیان کرد که به محض اطلاع از سرقت، مسئولین ارشد بانک در جمع مالباختگان حاضر شدند و بانک تعهد کرد که خسارت وارده شده را با نظارت قضایی پرداخت می‌کند. اینکه گفتیم ۵۰ درصد خسارت به حساب مالباختگان واریز شود، در جهت اعتمادسازی بین بانک و مشتری بود تا آن‌ها با مراجعه به مقامات قضایی بتوانند مطالبه اموال خود را انجام دهند.

مونسان افزود: با همه مالباختگان صلح کردیم و توافق نامه‌ای را به همراه شکایتشان از این موضوع انجام دادیم. البته، در هیچ جای دنیا اعلام پرداخت خسارت به این سرعت سابقه ندارد.

وضعیت اموال پس از دستگیری سارقین چه می‌شود؟

وی ادامه داد: اگر تمام اموال به سرقت رفته پیدا نمی‌شد، تمام خسارات وارد شده را تا ریال آخر پرداخت می‌کردیم زیرا، این اطمینان برای ما حاصل شد که مردم در اظهار اموالشان درست می‌گویند و اظهارات غیرواقعی نیست‌.

عضو هیئت مدیره بانک ملی در پایان خاطرنشان کرد که با دستگیری سارقین بانک، اموال مالباختگانی که سند داشته باشند، برمی‌گردد اما افرادی که سند اموال خود را ندارند، باید احراز و بررسی شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.