پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۲ خرداد/ ریزش در بازار سرمایه ادامه دارد؟

پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۲ خرداد به کدام سمت خواهد رفت؟

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و ۱۱واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن کاهش ۰.۳۶درصدی را تجربه کرد.

هفته اخیر قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد. پس اعلام این خبر تمامی کارشناسان عقیده داشتند که بورس و سایر بازارهای مالی تغییر مسیر می‌دهند. بر همین اساس امروز بورس روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل کمتر از یک درصد اصلاح کرد.

دلار بورس را صعودی می‌کند؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌‍‌نیوز می‌گوید: معاملات بورس تحت‌الشعاع قطعنامه شورای حکام است. احتمالا ایرن از پروتکل آژانس انرژی اتمی خارج شود و این موضوع احیای برجام را کمی سخت می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: شاخص کل بورس در روزهای آینده نمی‌تواند روند افزایشی به خود بگیرد و احتمالا شاهد معاملات رو‌به پایین باشیم. تا زمانی که وضعیت برجام مشخص نشود نمی‌توان به آینده بازار سرمایه امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص قعطنامه شورای عالی حکام می‌گوید: قطعنامه شورای حکام امضا شده اما ممکن است این موضوع یک مقدمه و کشمکش برای احیای برجام باشد.

به گفته اشتیاقی تا زمانی که ابهامات بازار سهام برطرف نشود سهامداران نمی‌توانند به راحتی معامله کنند.

وی اظهار می‌کند: ابهامات ناشی از عدم احیای برجام باعث اختلاف قیمت بین دلار نیمایی و بازار آزاد شده است. البته افزایش قیمت دلار ناشی از ارزش ذاتی آن نیست، در نتیجه نمی‌تواند تاثیری روی معاملات داشته باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.