واکنش اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران: دست تهران روی بمب!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای اخیرا ایران، از کشورهای غربی خواست تا به مقابله با ایران برخیزند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران «به طور خطرناکی» در حال تکمیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود بوده و در صورتی که غرب در برابر ایران نایستد، تهران دست خود را بر روی بمب می‌گذارد.

وی که با نشریه تلگراف مصاحبه می‌کرد، از کشورهای غربی و انگلیس خواست تا فشارها علیه ایران همچنان حفظ شود.

بنت در این مصاحبه گفت: «ایران در حال غنی سازی اورانیوم با نرخ بی‌سابقه‌ای بوده و به طور خطرناکی به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نزدیک شده‌ است».

رژیم صهیونیستی تنها دارند تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است. بر اساس برخی گزارش‌ها، این رژیم بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود داشته و مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت ۲۰۰ بمب اتم را نیز دارا می‌باشد.

در حالی که ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) می‌باشد اما این رژیم همچنان از پیوستن به این پیمان خودداری می‌کند و کشورهای غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز فشار چندانی بر این رژیم برای امضای این پیمان وارد نمی‌کند.

«نفتالی بنت» در ادامه این مصاحبه گفت که جهان باید با ایران به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ایش مقابله کند.

وی گفت: «بدون فشار از سوی غرب، رژیم اسلامی در ایران بسیار زود می‌تواند دستان خود را بر روی بمب هسته‌ای قرار دهد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «جهان باید موضع قاطعانه‌ اتخاذ کرده و به رژیم اسلامی در ایران بگوید، کنار گذاشتن هسته‌ای، لغو تحریم‌ها را به همراه خواهد داشت. تا زمانی که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکنیم، متوقف نخواهد شد».

در حالی که مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در پوشش برنامه هسته‌ای خود به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی است.

این در حالی است که تاسیسات هسته‌ای ایران تحت شدیدترین نظارت‌ها از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و بر اساس گزارش‌ها، بخش عمده‌ای از تمام بازرسی‌های آژانس طی سال گذشته میلادی تنها از تاسیسات هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

به رغم تمام همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شورای حکام این نهاد بین‌المللی روز چهارشنبه (۱۸ خرداد/ ۸ ژوئیه) قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رساند.

سازمان انرژی اتمی ایران ساعاتی قبل از تصویب این قطعنامه با صدور بیانیه‌ای از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فرا‌پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داده بود.

در بیانیه سازمان انرژی اتمی آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حسن نیت ایران است، نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده، بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع شود که دستور آن به مسئولان مربوطه داده شده است.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.