پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۳ خرداد/ عامل مهم جهش بورس چیست؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۳ خرداد به کدام سمت خواهد رفت؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز پس از رشد ۱۴هزار و ۷۷واحدی در سطح یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴درصدی مواجه شد.

پیش بینی بورس فردا

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس پس از یک الی دو هفته معاملات منفی، توانست امروز به واسطه افزایش نرخ دلار مثبت شود. بر همین اساس معاملات فردا نیز مثبت و همراه با افزایش عرضه‌ها خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: کلیت بازار به دنبال این است که ببینند بانک مرکزی چه سیاستی را نسبت به دلار نیما و دلار شرکت‌های بورسی در پیش می‌گیرد. چراکه الان اختلاف دلار نیما و دلار بازار آزاد بیش از ۳۰ درصد است. این بدان معناست که با وجود افزایش قیمت دلاراما شرکت‌های بورسی سودی، حداقل به صورت کاغذی، نکرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: تمام منفعت این موضوع به جیب شرکت‌هایی که از دلار نیما استفاده می‌کنند می‌رود مثل شرکت‌های واردکننده. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که نرخ نیما افزایشی شود و اگر دلار همین بازه کنونی باقی بماند و دلار نیما هم حوالی ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان برسد، بازار رشد حداقل و میانگین ۲۰ درصدی به سرمایه‌گذاران بدهکار است که در برخی شرکت‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.

وی تاکید می‌کند: این موضوع مشروط است و به شرطی محقق می‌شود که دلار نیما افزایش پیدا کند و حداقل به نرخ ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان برسد.

قطعنامه شورای حکام چه تاثیری در بوس دارد؟

خبری‌زاد در ادامه می‌گوید: مساله قطعنامه فعلاً تا جدی نشده است. پس بورس تاثیری ندارد زیرا باید آینده را دید. اگر این اتفاق رخ داد، شاید یکی دو روز اول بازار را تحت تاثیر قرار گیرد. اما بعد چون احتمالا اثرش را بر نرخ دلار می‌گذارد، باز هم بازار رشد پیدا می‌کند یعنی تاثیرش خیلی منفی نیست. اما فعلا چون قطعی نیست، شاید اثر چندانی بر بازار نمی‌گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید: بورس معاملات خود را مثبت آغاز می‌کند. شاید به افزایش قیمت دلار بازار کمی رشد کند. اما در کل فکر نمی‌کنم بازار حتی با دلار نیمای فعلی بازار افت خاصی ندارد. اما برای رشد بورس، باید منتظر رشد ادامه‌دار و ممتد آن و گرفتن یک روند صعودی و گذر شاخص کل از آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به صورت پر قدرت نیاز است که یک تغییراتی در نرخ دلار رخ دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.