آجورلو در خفا در حال بستن تیم استقلال است!

پیشکسوت استقلال گفت: من در تیم های پیام مقاومت مشهد، پاس تهران و تراکتور با آجورلو کار کرده‌ام بنابراین مطمئنم در خفادر حال بستن تیم استقلال است.

ستار همدانی، بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار دوستانه امشب شاگردان اسکوچیچ مقابل الجزایر و وضعیت استقلالِ بدون سرمربی اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی تیم ملی مقابل الجزایر را چطور پیش بینی میکنید؟

باید بابت برگزار شدن این بازی خدا را شکر کنیم. چون تا اینجا تدارک خیلی بدی برای تیم ملی دیده شده و حالا در این وضعیت قرار گرفتن مقابل یکی از تیم‌های خوب آفریقا می تواند امید بخش باشد.

چطور؟

تیم الجزایر متشکل از بازیکنانی است که اغلب شان در ایتالیا، انگلیس یا فرانسه توپ می زنند. به هر حال با اینکه شاید تعدادی از نفرات اصلی این تیم هم در این بازی حاضر نباشند اما قطعاً یک مسابقه خوب برای تیم ملی محسوب می شود. می‌دانم که الجزایر جزو تیم‌های خوب آفریقایی است که بیشتر شبیه تیم های اروپایی فوتبال بازی می کند.

از تدارکات تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی رضایت دارید؟

به هیچ عنوان شرایط خوبی را تجربه نمی کنیم. متاسفانه ما در مسیر مسابقاتی از اینکه قله فوتبال جهان است اما به جای اینکه از اندک فرصت ها بهترین استفاده را ببریم فرصت های خوب مان را یکی پس از دیگری از دست میدهیم. قطعاً در فاصله باقی مانده تا جام جهانی باید با تیم های بزرگتر و قدرتمندتر روبرو شویم.

چطور؟

چون هرچه رقبا بزرگتر و اسمشان دهان پر کن تر باشد تیم ملی ما بهتر محک می خورد و از طرفی اعتماد به نفس بازیکنانمان بالاتر می‌رود. شاید مسئولان فدراسیون هنوز این موضوع را خیلی جدی نگرفته اند که قرار است ما به جام جهانی برویم، نه یک تورنمنت معمولی.

از اوضاع استقلال، تیم سابق تان خبر دارید؟

متاسفانه اتفاقاتی که نباید برای استقلال رخ می‌داد به وجود آمد و نفس تیم خوب استقلال را گرفت. ما در فصل گذشته یک تیم بسیار متفاوت، با رکوردهای عالی را دیدیم که شاید به این زودی ها تکرار نشو.د تیمی که بدون باخت قهرمان شد و از هر نظر لایق این قهرمانی بود و می توانست با همان کادر فنی دوباره این موضوع را تکرار کند اما شرایط برایش به شکل دیگری رقم خورد.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

شما نگاه کنید! الان تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، گل گهر، تراکتور یا فولاد در حال تقویت شدن هستند اما استقلال متاسفانه فعلا دنبال سرمربی می گردد. این اصلاً برای مدافع عنوان قهرمانی خوب نیست.

به نظر شما مربی ایرانی برای استقلال خوب است یا خارجی؟

قطعاً بحث مهمتر از آمدن مربی خارجی یا ایرانی این است که هر کسی بیاید باید یک بار روانی سنگین را روی دوشش احساس کند که این طبیعی است. بنابراین اگر مربی خارجی بیاید قطعاً راحت تر با این مسئله کنار می‌آید. اما از سوی دیگر یک حرف مهم با هواداران دارم.

چه حرفی؟

هوادار استقلال باید به مربی جدید فضای کار بدهد. باید تصور اینکه دوباره استقلال می تواند بدون باخت قهرمان شود را از ذهن خارج کرد. اگر چنین چیزی بود در ۲۱ دوره گذشته غیر از استقلال باز هم تیم‌های دیگری این رکورد را می زدند، اما شاید هر ۲۱ سال یکبار چنین اتفاقی بیافتد. بنابراین هوادار استقلال باید فرصت بدهد سرمربی جدید ایده های خودش را در تیم پیاده کند وگرنه خودشان ضرر می کنند.

هوادار استقلال تا حدی هم نگران نقل و انتقالات است. در این باره شما نگران یارگیری استقلال نیستید؟

من شناخت خوبی از آقای آجرلو دارم. با او در تیم های پیام مقاومت مشهد، پاس تهران و تراکتور کار کرده ام می دانم که او در خفا کارش را پیش می‌برد و چراغ خاموش حرکت می کند. نمونه اش آوردن داسیلوا در روزهایی بود که همه فکر می کردند خط دفاعی استقلال خالی شده اما این برزیلی آمد و با یک جلسه تمرین فیکس شد و عالی هم بود. بنابراین هواداران نگران استقلال نباشند چون آجلو چراغ خاموش در حال تیم بستن است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.