تاثیر ناچیز رتبه‌بندی معلمان بر معیشت

سخنگوی کمیسیون آموزش در رابطه با رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق آن‌ها اظهار کرد: این کمترین توجه به معلمان در شرایط سخت تورمی و اقتصادی است.

رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش تاکید کرد: رتبه‌بندی معلمان به معیشت آنها بازمی‌گردد. افزایش ۳ تا ۷ میلیون تومانی حقوق معلمان، مسلما تاثیر کوچکی در زندگی و معیشت آنها می‌گذارد. این کمترین توجه به معلمان در شرایط سخت تورمی و اقتصادی است. اصرار نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه‌بندی، به دلیل این است که معلمان حداقل‌ها را در زندگی داشته باشند و امورات زندگی‌شان در این شرایط سخت تورمی بگذرد.

محمدمهدی فروردین، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در گفتگو با انصاف نیوز تاکید کرد: مجلس در اجرای رتبه‌بندی معلمان به تکلیف خود عمل کرده‌ است دولت نیز در حال ابلاغ آیین‌نامه‌هاست و طبق گزارشی که به مجلس ارائه کرده تا پایان خردادماه رتبه‌بندی اجرا و ابلاغ خواهد شد.

او با اشاره به مطالبه ارتقا کیفیت آموزش توسط معلمان، افزود: زمانی کیفیت آموزش ارتقا پیدا می‌کند که معلم به لحاظ رفاهیات تامین شود. وقتی معلم دغدغه نداشته و زیرساخت‌ها مهیا باشد این مشکل حل می‌شود. من افتخار داشتم قبل از نمایندگی معلم باشم. معلم‌ها به لحاظ درآمد اقتصادی به این شغل روی نیاوردند چون شغل‌های زیادی با حقوق چند برابر معلمی وجود دارد. به نظرم معلم‌ها به دلیل عشق و علاقه به این شغل گرایش پیدا کرده و هدف تربیت نسل آینده و ساختن کشور بوده است. بنابراین باید شان و منزلت آنها باید رعایت شود. معتقدم اگر ۸۰ درصد بودجه کشور را صرف فرهنگیان و معلمان کنیم کشور ضرر نکرده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.